Custom Reporting en Dashboards

Met custom reports kunt u geheel gepersonaliseerde en op maat rapportages ontvangen, zodat u deze direct kunt inzetten bij de analyse van uw website bezoekers, interne verantwoording, of bij de presentatie van relevante data aan collega’s. Geen éénmalige moment opname meer, maar alleen de trend op de juiste KPI’s voor de juiste personen in uw organisatie. Dan voldoet alleen Google Analytics niet meer. U heeft een dashboard nodig.

Waarom Custom Reporting?

Custom Reporting verschaft de juiste cijfers aan de juiste personen binnen de organisatie. Uw marketing manager wil inzicht in het effect van een tijdelijke online marketing actie. Directie wil de totale omzet en de kostprijs van de omzet weten en de online marketeer wil het werkelijke effect van campagnes inzichtelijk hebben. Met een goed trend dashboard kunt u juist díe informatie leveren, zodat een ieder binnen de organisatie enkel díe data voor ogen krijgt die zij direct in de praktijk kan gebruiken. Altijd in de vorm van een trend, zodat bijvoorbeeld de huidige maand kan worden afgezet tegen de voorgaande en dezelfde maand een jaar geleden. Op die manier worden cijfers behapbaar, duidelijk en vooral actionable.

Google Analytics custom dashboards…

Samen met uw werknemers stelt S&D Interactive Media periodiek of eenmalig gepersonaliseerde rapportages op. S&D Interactive Media hanteert de volgende werkwijze:

  • Inventarisatie van de informatiebehoefte
  • Set-up van de Custom Reports
  • Inrichting van op-maat rapportages
  • Verschillende reports aan verschillende werknemers set-up

…of Custom KPI scoreboards

Ook Google Analytics heeft beperkingen, dus u kunt nog een stap verder gaan. Wilt u periodiek de data gerapporteerd krijgen uit meer bronnen dan Analytics alleen, en voorzien van conclusies en aanbevelingen levert SDIM custom scoreboards:

  • Meerdere databronnen: Analytics, Facebook, SEO-tools, data, Adform etc.
  • Gebaseerd op de organisatie’s KPI’s
  • Conversie attributie & assisted conversie (zie ook AdWords reporting)
  • Multi-device conversie inzicht
  • CRM data integratie
  • Totale Bedrijfsomzet integratie
  • Winkelbezoeken en winkelomzet
Data via verschillende API’s, soms gecombineerd met ouderwets handwerk, wordt de KPI trendanalyse periodiek aangeleverd, uitgesplitst en desgewenst voorzien van de nodige conclusies en aanbevelingen. Heeft u specifieke vragen of wensen t.a.v. uw reporting. Vraag ons graag naar de mogelijkheden.

Custom dashboard tooling

Elke organisatie heeft een andere rapportage behoefte. Dat betekent ook dat de te gebruiken dashboarding tools verschilt. SDIM levert niet alleen scoreboards, maar ook het advies voor de keuze van de te gebruiken tool, inclusief de pricing afweging. SDIM kent en werkt met alle paketten. De belangrijkste zijn:
  • Klipfolio
  • Tableau
  • Microsoft Power B.I.
  • Google Data Studio (kosteloos)
  • Good old-fashioned Excel (kosteloos)
  • Google Spreadsheet (kosteloos)
Met Google Big Query en Zapier wordt de kracht van data(-koppeling) waar nodig nog verder optimaal uitgenut als uw organisatie daar om vraagt. Tools hebben zeker voordelen, echter spreadsheets hebben het voordeel dat iedereen er mee kan werken. De keuze voor de juiste oplossing is belangrijk en SDIM helpt daar vooraf mee en voorkomt leergeld en verassingen achteraf.

SDIM Scoreboards, reporting en dashboards

Standaard gaat SDIM al ver in haar standaard campagne reporting. Welk type reporting uitbreiding u nodig heeft is afhankelijk van uw organisatie en de informatiebehoefte. Neem voor een kosteloos advies graag contact op, of vraag om een voorbeeld dashboard, zoals bijvoorbeeld het SDIM online advertising attributie dash. U zult direct de meerwaarde zien.

Vragen over Custom Reporting & Dashboards?

Jan Dirkzwager

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.