Analytics Custom Reporting

Met een Google Analytics Advanced set-up is uw Google Analytics account dusdanig ingericht dat u altijd de juiste informatie over uw website bezoekers tot uw beschikking heeft. Wilt u deze data maandelijks, wekelijks of misschien zelfs wel dagelijks in een professioneel rapport ontvangen in uw mailbox? Wilt u een éénmalig rapport ontvangen van de resultaten van uw online marketing campagne? Of wilt u andere data voor ogen krijgen dan uw collega op de ICT-afdeling? Met Google Analytics Custom Reporting kunt u geheel gepersonaliseerde en op maat rapportages ontvangen, zodat u deze direct kunt inzetten bij de analyse van uw website bezoekers of bij de presentatie van relevante data aan uw collega’s.

Waarom Custom Analytics Reporting?

Google Analytics Custom Reporting verschaft waardevolle informatie voor iedereen die bij u in de organisatie werkt. Uw marketing manager wil inzicht in het effect van een tijdelijke online marketing actie? Uw webbouwer wilt weten in welke browsers uw website het meest wordt vertoond? Met Google Analytics Custom Reporting kunt u de informatie uit Google Analytics filteren per werknemer, zodat een ieder binnen de organisatie enkel díe data voor ogen krijgt die hij of zij direct in de praktijk kan gebruiken.

Optie 1: Google Analytics Dashboards

Samen met uw werknemers stelt S&D Interactive Media periodiek of eenmalig gepersonaliseerde rapportages op. S&D Interactive Media hanteert de volgende werkwijze:

  • Inventarisatie van de informatiebehoefte
  • Set-up van de Custom Reports
  • Inrichting van op-maat rapportages
  • Verschillende reports aan verschillende werknemers set-up

Optie 2: Custom KPI scoreboards

Ook Google Analytics heeft beperkingen, dus u kunt nog een stap verder gaan. Wilt u periodiek de data gerapporteerd krijgen uit meer bronnen dan Analytics alleen, en voorzien van conclusies en aanbevelingen levert SDIM custom scoreboards:

  • Meerdere databronnen, zoals Analytics, Facebook, SEO-tools etc.
  • Gebaseerd op de organisatie’s KPI’s (verschillend voor SEO, AdWords, social etc.)
  • Conversie attributie & assisted conversie (zie ook AdWords reporting)
  • Multi-device conversie inzage (zie ook: AdWords reporting)
  • CRM data integratie
  • Totale Bedrijfsomzet
  • Winkelbezoeken en omzet
Data via verschillende API’s, gecombineerd met ouderwets handwerk, wordt uw KPI trendanalyse periodiek aangeleverd, uitgesplitst naar verkeersbron en/of dienst voorzien van de nodige conclusies en aanbevelingen. Heeft u specifieke vragen of wensen t.a.v. uw reporting. Vraag ons graag naar de mogelijkheden.

SDIM Scoreboards of G.A. dashboard?

Standaard gaat SDIM al heel ver in haar reporting en hanteert een integrale aanpak. Kennis uit uw Google Analytics account past S&D Interactive Media toe bij de optimalisatie van uw Google AdWords campagne, uw zoekmachineoptimalisatie inspanningen en/of uw website usability aanpassingen. Welk type reporting u nodig heeft is afhankelijk van uw organisatie en de informatiebehoeften. Neem voor een kosteloos advies graag contact op, of vraag om een voorbeeld.

Vragen over Custom Reporting?

Jan Dirkzwager

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.