Data & Analytics

Google Analytics account set-up

Standaard geeft Google Analytics u veel informatie over (het gedrag van) uw website bezoekers. Maar wist u dat u nog veel meer informatie uit dit gratis webstatistieken programma kunt halen?

Waarom SDIM

  • Google reviews: 4,9 uit 5 *****
  • 95% tevreden tot uiterst tevreden opdrachtgevers
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • In-house ontwikkelde toolkit, of via uw bestaande tooling
  • 20 jaar online marketing ervaring
HomeDienstenData & AnalyticsGoogle Analytics account set-up

Google Analytics doelen en inzichten

Met de juiste instellingen, filters en segmenten is het mogelijk uw Google Analytics account dusdanig op te zetten en in te richten, dat u exact díe data voor ogen krijgt die u direct kunt inzetten bij de optimalisatie van uw website. Met het opzetten en inrichten van uw Google Analytics account, draagt SDIM zorg voor een zo volledig mogelijk en betrouwbaar inzicht in het gedrag van uw website bezoekers. Deze inzichten kunt u gebruiken voor:

  • inzicht in de herkomst van traffic, omzet, aanvragen, schrijvingen etc.
  • meer omzet/aanvragen halen uit dezelfde bezoekers (data t.b.v het verbeteren van uw website conversie)
  • het effectiever inrichten van de website (vinden van website usability pijnpunten)
  • verhogen van de ROI van uw online marketing efforts
  • meten of Google Ads campagne op niveau presteert (benchmarken)
  • data t.v. optimale verdeling van uw advertising budget over alle kanalen en keywords die worden ingezet

Google Analytics setup – 2 delen

Allereerst moet de Google Analytics account zelf worden gemaakt. Dat betekent dat codes op uw website moeten worden geplaatst. Deel 2 is waar de echte meerwaarde onstaat. Het inrichten van de account zelf. U moet Google Analytics gaan “vertellen” wat het doel van uw website is. De conversiemetingen, of de winkelwagen tracking t.b.v. omzet/verkopen meting. Ook moeten filters worden toegevoegd om uw data nog weer beter bruikbaar te maken en nog veel meer.

Google Analytics account aanmaken

Met het aanmaken van een Google Analytics account krijgt u direct inzicht in uw websitebezoeker statistieken. De belangrijkste data worden echter niet (automatisch) in Google Analytics zichtbaar. Hiervoor zijn enkele geavanceerde instellingen nodig. SDIM helpt u bij het instellen van o.a: goal conversions, funnel visualization, advanced segments, diverse filters en een custom Google Analytics meetscript.

  • Google Analytics Advanced set-up: richt uw Google Analytics account dusdanig in zodat de KPI’s voor uw organisatie correct kunnen worden gerapporteerd en geanalyseerd
  • Google Analytics E-commerce set-up: meet de online omzetten van uw webshop in Google Analytics en bepaal de meest rendabele verkeersbronnen en keywords.
  • Universal Analytics setup: integratie van (Google) analytics met uw klantbestand/CRM, offline conversie meting, onafhankelijk van het gebruikte apparaat.

Vragen over Google Analytics account set-up?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op