Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opDe term Above The Fold, ook wel ATF genoemd, is door online marketeers overgenomen uit de krantenwereld. Een krant wordt doorgaans gevouwen gepresenteerd. De tekst die zich dan boven de vouwlijn bevindt, wordt ‘above the fold’ genoemd. Deze content is bedoelt om de aandacht van de lezer te trekken.
Online marketeers gebruiken de term Above the Fold om te verwijzen naar de content op een webpagina dat na het laden van een pagina als eerste zichtbaar is, zonder hiervoor te moeten scrollen. De content dat pas zichtbaar wordt na het scrollen, bevindt zich ‘below the fold’. Het is van belang dat de content ‘above the fold’ er voor zorgt dat de bezoeker ook de content ‘below the fold’ wil lezen.
Het is dus van belang om rekening met dit kantelpunt te houden wanneer je een website ontwerpt en content optimaliseert. Deze fictieve ‘vouwlijn’ is echter niet voor iedere website hetzelfde. Dit komt door het verschil in beeldschermformaten en resoluties door bijvoorbeeld de opkomst van mobiel internet. Over het algemeen behoren de bovenste 600 pixels tot de categorie “Above the Fold”.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord