Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opDe term SERP is de afkorting van Search Engine Results Page. In andere woorden de zoekmachine resultaten pagina. Lees in dit artikel wat de SERP inhoud en hoe deze tot stand komt.
Vooral voor SEO specialisten is de term SERP een standaardbegrip aangezien zij zich bezig houden met de positionering binnen de zoekresultaten: de SERP ranking. Deze ranking binnen de SERP wordt bepaald door de algoritme van de zoekmachine. Zo kent Google meer dan 200 ranking factoren die samen bepalen welke positie een webpagina krijgt binnen de SERP.
In de SERP worden gemiddeld 9 à 10 organische resultaten getoond. Daarnaast wordt de SERP aangevuld met advertenties en gerelateerde resultaten van de zoekmachine zelf. Zo plaatst Google vaak een kader met afbeeldingen, videos, Google Shopping of Google Maps resultaten.
Net als andere websites is ook de SERP continu in beweging. Updates aan het algoritme zorgen regelmatig voor een nieuwe layout. Denk hierbij aan de introductie van featured snippets en structured data.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een reactie