E-commerce marketing

Marktplaats Admarkt uitleg

HomeHelpcentrumE-commerce marketingMarktplaats Admarkt uitleg

Wanneer u besluit professioneel te adverteren op marktplaats, is het belangrijk om onder andere goed na te denken over het doel, de doelgroep en het product. Adverteren op Marktplaats Admarkt is niet voor iedere adverteerder geschikt. Met name de uitstraling van Marktplaats kan een overweging zijn voor luxe-merken en high-end bedrijven, om hier niet voor te kiezen. In de praktijk blijken een veelheid van producten en zelfs ook diensten uitstekend te kunnen scoren. Op aanvraag kunnen we u waarschijnlijk zelfs benchmarks leveren, zodat u het vooral al weet.

Wanneer Marktplaats Admarkt bij uw bedrijfsstrategie past, kan het een grote bijdrage leveren in het aantal leads/verkopen. SDIM kan u goed adviseren over de wijze waarop Admarkt het beste ingezet kan worden, neem gerust contact met ons op.

Zelf aan de slag? Neem de volgende punten in acht, en ga als volgt te werk:

De basis:

  1. Maakt een account aan bij Marktplaats Admarkt
  2. Bepaal uw doelstelling vooraf
  3. Bepaal de optimale bieding (vanaf €0,01 per click)

Opstarten Admarkt handmatig:

  1. Bepalen van de juiste groep en rubriek
  2. Schrijven van advertentietitels
  3. Schrijven van advertentieteksten
  4. Meegeven van een ‘Tag’ aan de bestemmingsurl van de Admarkt advertentie. Zo kunnen de resultaten inzichtelijk worden gemaakt in Google Analytics.
  5. Stel de vooraf opgestelde CPC en budgetten in

Setup Marktplaats Admarkt dynamisch:

  1. Kies tooling die een API koppeling heeft met Marktplaats Admarkt (kosteloos via SDIM, of bijvoorbeeld Channable)
  2. Zorg dat de tooling een interface heeft waarmee u ads kunt managen
  3. Tip: hergebruik uw bestaande Beslist.nl feed of Google Shopping feed hiervoor
  4. Tip 2: manage al uw feeds sowieso in 1 centraal feedmanagement systeem
  5. Koppel uw productdatabase aan Marktplaats
  6. Schrijf dynamische advertenties, met actuele prijs
  7. U kunt geautomatiseerd advertenties/producten die niet op voorraad zijn laten onderbreken
  8. Geef uw (Google-) Analytics tracking aan de bestemmings url van de Admarkt advertentie mee. Zo worden de resultaten per product/advertentie inzichtelijk worden gemaakt in Google Analytics. Goede tooling kan dit automatisch voor u doen en is via SDIM uiteraard standaard inbegrepen.
  9. Stel de vooraf opgestelde CPC en budgetten in

Continue monitoring en optimalisatie Admarkt

De campagne dient daarna continu handmatig gecontroleerd en bijgestuurd te worden op basis van:

  • Gemeten resultaten
  • Kosten per click naar de advertentie
  • Kosten per click naar de website
  • Kosten per conversie
  • Clickrate (CTR)
  • Conversies/acties/verkopen/aantal leads en het conversiepercentage
  • Budgetoptimalisatie over verschillende kanalen heen. Middelen die verhoudingsgewijs meer bijdragen aan uw omzet dus ook meer budget en andersom.

Hulp nodig?

SDIM is specialist op het gebied van:

  • Marktplaats Admarkt
  • de optimalisatie van performance online advertising
  • dynamische online product adverteren, waaronder Marktplaats
  • feedmanagement & tooling

Wij geven graag en kosteloos vooraf uitleg en advies op basis van uw bedrijf en producten. Neem voor een afspraak, offerte en/of gratis berekening van de te verwachten resultaten graag even contact op.

 

Besproken diensten

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op