Google AdWords Remarketing

Met remarketing is het mogelijk om uw website bezoekers, daarna meerdere malen te benaderen met een reclameboodschap. U kunt zelfs bezoeken aan een bepaalde webpagina gebruiken en laatst-bekeken producten tonen.  Google AdWords biedt een groot aantal websites waarop dit mogelijk is. Er zijn legio andere platformen, sites en kanalen waar dit mogelijk is, zoals Facebook, echter we beperken ons hier vooralsnog tot alleen de mogelijkheden van Google.

Voorbeeld: u bent een aanbieder van schoenen en u verkoopt, onder andere, regenlaarzen. Met Re-marketing is het mogelijk om mensen die de regenlaarzen pagina bezocht hebben een advertentie te laten zien die zich richt op regenlaarzen. Deze regenlaars-advertenties kunnen in het netwerk van Google worden vertoond en bijvoorbeeld leuke aanbiedingen weergeven.

Voor wie is Google AdWords Remarketing geschikt?

Remarketing kan alle organisaties helpen bij het realiseren van meer online conversies en zichtbaarheid.  Door middel van het bepalen van verschillende doelgroepen, kunt u vervolgens een strategie uitstippelen voor de bezoekers van uw website die u graag opnieuw wilt benaderen middels een:

  • Remarketing advertentie in het Displaynetwerk.
  • Youtube remarketing
  • Search(keyword) remarketing
  • Gmail retageting
  • Etc.

Het mogelijk om mensen in hun online oriëntatiefase meerdere malen in aanraking te laten komen met uw product. U kunt Remarketing gebruiken om uw websitebezoekers getargete advertenties te laten zien op sites in het gehele advertentienetwerk van Google.

Welke doelgroepen kunnen met remarketing getarget worden?

U kunt pagina’s op uw eigen website kunt gebruiken voor het bepalen welke bezoekers u met welke uiting gaat re-marketen. Het bepalen van re-marekting “doelgroepen” doet u dus feitelijk door webpagina(-rubrieken) te bepalen. Doelgroepen voor het vertonen van een remarketing advertentie kunnen bijvoorbeeld zijn:

  • Afhakers in het bestelproces herinneren
  • Bezoekers van een specifieke productpagina een aanbieding van dit product laten zien
  • Kopers van een product later aanbiedingen doen voor een bijpassend product
  • De opties zijn legio, laat u adviseren

Remarketing via S&D Interactive Media

Wilt u meer weten over hoe u remarketing in uw Google AdWords campagne moet inzetten of heeft u vragen over andere features van Google AdWords, neem dan direct en geheel vrijblijvend contact op. Kijk ook eens naar de overige Google AdWords diensten die S&D Interactive Media levert.

Vragen over Google AdWords Remarketing?

Mike Karregat

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.