Schrijf briljante Adwords advertenties – de learnings

Voor het succes van AdWords campagnes is een goede advertentietekst cruciaal. Een goede tekst schrijven lukt meestal wel, maar een echt briljante tekst is moeilijk. Om te kunnen concurreren is dit echter wel een must. In alle jaren dat S&D Interactive Media advertentieteksten schrijft heeft voor een enorme hoeveelheid kennis over advertentie teksten schrijven gezorgd. De basis daarvan willen we hier graag delen.

Benodigde basiskennis voor het schrijven van AdWords tekst Ads

Basiskennis bij het schrijven van advertentieteksten wordt verondersteld en is voor het begrip van de in dit artikel genoemde learnings en tips een vereiste:

  • Kennis van de maximale lengte van koptekst en beschrijvingsregels
  • Het verschil tussen de zichtbare en de bestemmings URL
  • Sitelinks gebruik
  • Ad extenties gebruik
  • Het nut van een goede advertentiegroep indeling
  • keyword insertion

Lees desnoods eerst het artikel: het schrijven van AdWords advertentieteksten

AdWords advertenties: text ad learnings

  • Gebruik altijd een call-to-action
  • Gebruik een uitroepteken bij de call-to-action!
  • Eindig de tweede beschrijvingsregel nooit met een zin als : “bekijk nu de website” Als Google AdWords de zichtbare URL achter de koptekst plaatst verwijst de advertentie dan namelijk min of meer naar de concurrent advertentie eronder
  • Schrijf belangrijke woorden in de ad met een hoofdletter (geen CAPS natuurlijk)
  • Gebruik de belangrijkste zoekterm uit de betreffende advertentiegroep in de zichtbare URL
  • Gebruik keyword insertion ook in de zichtbare URL
  • Gebruik geen keyword insertion voor groepen met lange zoektermen
  • Vertel altijd de waarheid, anders krijgt u veel clicks, maar geen verkoop
  • Vermeld (product-)prijzen alleen als prijs een belangrijke USP is voor uw marketing
  • Voor zakelijke ads: vermeld “BtoB” in de ad (dat voorkomt niet-relevante clicks)
  • Opsommingen met USP’s, bijvooreeld: snel, kosteloos, gegarandeerd & eerlijk, of “snel, éénvoudig en
  • Gebruik uitroepteken bij voorkeur in de tweede beschrijvingsregel (benadrukt de gewenste actie)
  • Stel een vraag in de koptekt: Zoekt u “dit product”?
  • Maak een ad persoonlijk door je/jij/u/uw te gebruiken
  • Vermeld ALTIJD prijzen als uw AdWords concurrent ads dat niet doen
  • Sluit ongewenste clicks uit door, bijvoorbeeld, te vermelden: vanaf 100 stuks, alleen voor leden etc.
  • Geen keyword insertion gebruiken in de “eigen naam” adgroups
  • Als u adverteert op uw concurrent naam (foei!), gebruik dan uiteraard ook geen keyword insertion

USP’s die het vermelden waard zijn

  • Snel geleverd
  • Voor 12u besteld, morgen in huis
  • Altijd op voorraad
  • Gratis retouren
  • Garantie
  • 24u klantenservice
  • Handige tool om..
  • Grootste assortiment
  • Ruime keuze
  • Veilig
  • Geen verzendkosten
  • Verzending in heel NL
  • Tijdelijke acties
  • Keurmerken
  • Accreditatie
  • “officieel Partner” van
  • Uniek product

Krachtige termen om te gebruiken:

  • Kosteloos / Gratis
  • Gegarandeerd
  • Tijdelijk
  • Bestel nu
  • Bekijk en ervaar
  • Test het zelf
  • Betrouwbaar
  • Makkelijk
  • Eenvoudig
  • Direct
  • Uniek
  • Origineel
  • Op=op
  • Laatste exemplaren
  • SALE
  • Uitverkoop
  • – 30%
  • De nummer 1 in…
  • Nu

Standaard tests voor advertentie optimalisatie

  • Schrijf de zichtbare URL eens zonder www. en met een Hoofdletter en bekijk het verschil
  • Probeer een variant van uw ads eens met de volgende toevoeging achter de koptekst: (tip!)

De inhoudt van deze pagina wordt periodiek bijgewerkt met nieuwe inzichten en learnings, dus check hier later zeker nog een keer. Uiteraard kunt u onze expertise inzetten voor het laten schrijven van uw Google AdWords advertentie teksten, optimalisatie en meer. Neem gerust contact op.

 

Vragen over Schrijf briljante Adwords advertenties – de learnings?

Gwoon Sun Lai

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.