Helpcentrum Programmatic advertising

Wat is een Demand Side Platform (DSP)?

Een Demand Side Platform is een systeem (software, meestal in de cloud) waarmee online advertising campagnes worden beheerd en ingekocht(programmatic buying) Inkoop van de advertentieruimte wordt gedaan via/op veilingen(exchanges). Een DSP zorgt voor de mogelijkheid om online advertising campagnes centraal te managen, optimaliseren en in te kopen. Aan de andere kant bieden publishers hun digital advertentising aanbod… Lees meer »

Wat is een DMP?

Een Data Management Platform (DMP) is een marketingtool waarmee verschillende interne en externe databronnen kunnen worden samengebracht in een centrale omgeving voor het verkrijgen van vernieuwde inzichten om vervolgens op zoek te gaan naar nieuwe, vergelijkbare doelgroepen. Lees hieronder alles over het nut van DMP’s en wat u ermee kunt bereiken. DMP / Data toepassingen… Lees meer »

Hoe richt ik een BlueConic account in?

Wilt u BlueConic inzetten om unieke 360 graden klantprofielen te creëren en zo al uw online marketingboodschappen beter af te stemmen op uw doelgroep? Om dat voor elkaar te krijgen moet eerst het account nog worden ingericht. In dit artikel worden de te nemen stappen nader uitgelegd. Stap 1 – Het BlueConic script Een no-brainer:… Lees meer »