Adverteren op Spotify: bereik uw doelgroep met Spotify for Brands

Spotify heeft in Nederland ruim 7 miljoen gratis geregistreerde gebruikers. Met een gemiddelde luisterduur van 148 minuten per dag is Spotify een interessant kanaal voor adverteerders. Vooral de verschuiving naar ondemandservices is een niet te stoppen trend. Binnen Spotify kunt u met verschillende advertentieformats uw doelgroep gericht bereiken. Ook raden Spotify-gebruikers 61% vaker merken aan bij vrienden dan gebruikers op andere platformen en ze hebben een grote invloed in hun sociale netwerk. S&D Interactive Media creëert Spotify-campagnes waarmee u de juiste influencers bereikt.

Spotify for Brands campagnes: De voordelen

Spotify is bekend als muziekservice, maar wist u dat Spotify naast audio- ook video- en beelduitingen ondersteunt? Vergeleken met analoge radiokanalen biedt Spotify meer targetingmogelijkheden. Ook kunt u als adverteerder meten of uw reclame-uiting tot meer websiteverkeer of conversie geleid heeft. De voordelen van Spotify Ads op een rij:

  • Wereldwijd ruim 60 miljoen gratis geregistreerde gebruikers
  • 50% van de Spotify-gebruikers is jonger dan 24 jaar
  • Uitgebreide demografische targetingmethoden, zoals leeftijd, geslacht en locatie
  • Targetingmogelijkheden op specifieke muziekgenres of playlists
  • Spotify-gebruikers maken gebruik van zowel desktop, tablet en mobiel
  • Diverse retargetingmogelijkheden om de gebruiker nogmaals te bereiken
  • U kunt het resultaat van uw campagne zichtbaar maken door middel van post-listen visits en post-listen conversies.

Spotify Ad Studio: Self-service advertising

Tot voor kort was Spotify voor kleinere adverteerders onbereikbaar. Zo werd er een minimum spend van € 7.500 vereist. Maar daar komt verandering in. Binnenkort wordt ook in Nederland de Spotify Self-serve advertising’-functionaliteit gelanceerd.

Met behulp van de Spotify Ad Studio kunnen adverteerders nu zonder minimum spend audioreclame inkopen. Deze kan men vervolgens targeten op basis van leeftijd, geslacht, device, locatie en muziekvoorkeur. Hiermee kunnen kleine adverteerders ook profiteren van de voordelen van adverteren op Spotify.

Naast het self-serve-principe maakt Spotify het nu ook erg eenvoudig om een reclamespot te maken. Zo kunt u een script, met de tekst die u wilt laten uitspreken, uploaden en Spotify geeft u een stem. Vervolgens selecteert u de gewenste achtergrondmuziek, en klaar is uw reclamespot!

Adverteren op Spotify door S&D Interactive Media

S&D Interactive Media is altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en heeft meer dan vijftien jaar ervaring op het gebied van media-inkoop & -planning. De uitgebreide targetingmogelijkheden en advertentieformaten maken de adverteermogelijkheden op Spotify zeer interessant. Heeft u een vraag of opmerking over adverteren op Spotify? SDIM helpt u graag om de juiste boodschap aan de juiste persoon te laten horen.

BewarenBewaren

Vragen over Spotify for Brands?

Gwoon Sun Lai

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.