Bereik uw doelgroep met Spotify for Brands

Adverteren op Spotify

Binnen Spotify kunt u met verschillende advertentieformats uw doelgroep gericht bereiken. Naast de 7 miljoen gratis accounts raden en gemiddeld 2,5 uur luistertijd per dag raden Spotify-gebruikers 61% vaker merken aan bij vrienden dan gebruikers op andere platformen. SDIM creëert Spotify-campagnes waarmee u de juiste personen bereikt.

Waarom SDIM

  • Alleen inzet op bewezen effectieve strategieën
  • Directe support van verschillende DSP’s
  • Volledige transparantie mediaspend
  • Geen budget commitment vereist
  • Programmatic certified voor o.a. Doubleclick

Spotify for Brands campagnes: De voordelen

Spotify is bekend als muziekservice, maar wist u dat Spotify naast audio- ook video- en beelduitingen ondersteunt? Vergeleken met analoge radiokanalen biedt Spotify meer targetingmogelijkheden. Ook kunt u als adverteerder meten of uw reclame-uiting tot meer websiteverkeer of conversie geleid heeft. De voordelen van Spotify Ads op een rij:

  • Wereldwijd ruim 60 miljoen gratis geregistreerde gebruikers
  • 50% van de Spotify-gebruikers is jonger dan 24 jaar
  • Uitgebreide demografische targetingmethoden, zoals leeftijd, geslacht en locatie
  • Targetingmogelijkheden op specifieke muziekgenres of playlists
  • Spotify-gebruikers maken gebruik van zowel desktop, tablet en mobiel
  • Diverse retargetingmogelijkheden om de gebruiker nogmaals te bereiken
  • U kunt het resultaat van uw campagne zichtbaar maken door middel van post-listen visits en post-listen conversies.

Spotify Ad Studio: Self-service advertising

Tot voor kort was Spotify voor kleinere adverteerders onbereikbaar. Zo werd er een minimum spend van € 7.500 vereist. Maar daar komt verandering in. Binnenkort wordt ook in Nederland de Spotify Self-serve advertising’-functionaliteit gelanceerd.

Met behulp van de Spotify Ad Studio kunnen adverteerders nu zonder minimum spend audioreclame inkopen. Deze kan men vervolgens targeten op basis van leeftijd, geslacht, device, locatie en muziekvoorkeur. Hiermee kunnen kleine adverteerders ook profiteren van de voordelen van adverteren op Spotify.

Naast het self-serve-principe maakt Spotify het nu ook erg eenvoudig om een reclamespot te maken. Zo kunt u een script, met de tekst die u wilt laten uitspreken, uploaden en Spotify geeft u een stem. Vervolgens selecteert u de gewenste achtergrondmuziek, en klaar is uw reclamespot!

Adverteren op Spotify door SDIM

SDIM is altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en heeft meer dan vijftien jaar ervaring op het gebied van media-inkoop & -planning. De uitgebreide targetingmogelijkheden en advertentieformaten maken de adverteermogelijkheden op Spotify zeer interessant. Heeft u een vraag of opmerking over adverteren op Spotify? SDIM helpt u graag om de juiste boodschap aan de juiste persoon te laten horen.

BewarenBewaren


Vragen over Adverteren op Spotify?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op