Google Marketing Platform

Google Marketing Platform is de geintegreerde oplossing voor al uw (Google) advertentie- en analyse werkzaamheden. Tijdens Google Marketing Live 2018 kondigde Google de details aan van het Google Marketing Platform en SDIM was er in San José bij om deze presentatie bij te wonen. De uitkomst: in essentie is Google Marketing een samenvoeging van reeds bestaande platformen, waarvan Google Analytics 360 en Doubleclick de voornaamste zijn.

Google Marketing Platform, wat houdt het in?

Binnen het Google Marketing Platform zijn een aantal bestaande (Google) diensten met elkaar geïntegreerd. Een wens die bij veel adverteerders en online marketingbureaus al lange tijd speelde. Het inloggen en werken met verschillende systemen kostte een hoop extra tijd en ging bovendien ten koste van het overzicht. Het Google Marketing Platform zorgt er voor dat tracking, search, programmatic display/video, UX, reporting en overall campaign management allemaal onder een en dezelfde noemer (en inlog) vallen.  De verschillende tools zijn nog altijd individueel inzetbaar maar het doel is natuurlijk dat de systemen op deze manier van elkaar profiteren en dus geïntegreerd worden ingezet. Concreet vallen de volgende (Google) tools onder het Google Marketing Platform:

  • Analytics (voorheen GA 360)
  • Display en Video 360 (voorheen Doubleclick)
  • Search Ads 360 (voorheen Doubleclick Search / AdWords)
  • (Doubleclick) Campaign Manager
  • Google Data Studio
  • Google Optimize 360 (A/B testing tool)
  • Google Surveys
  • Tag Manager 360
Google Marketing Platform

Google Marketing Platform, waarom?

Het Google Marketing Platform maakt een betere samenwerking mogelijk door een geintegreerd advertentie- en analyseplatform. Vanuit Platform Home (voorheen Suite Home) heeft u in één stap toegang tot alle data en navigeert u gemakkelijk naar alle diensten binnen het gehele Google Marketing Platform.  Doordat de gegevens geintegreerd zijn heeft u hier een vollediger beeld van uw klanten en kunt u uw meest waardevolle doelgroepen makkelijker indentificeren. Daarnaast automatiseert u dagelijkse processen en ontvangt u via de ingebouwde intelligentie automatisch advertentietrends- en patronen.

Het platform helpt u ook om eenvoudig marketingactiviteiten te vergelijken en te zien welke het beste werken, waardoor u meer grip heeft op uw investeringen. Omdat de rapporten op één centrale plek staan is het intern voor iedereen mogelijk om een goed beeld van uw doelgroep te krijgen, te zien hoe de ingezette media scoren en wat voor effect dit heeft op de bedrijfsresultaten. Insight kunnen gemakkelijk worden gedeeld, waarna marketingactiviteiten vanuit het platform verder kunnen worden geoptimaliseerd.

Het Google Marketing platform zal dus zorgen voor een efficiëntere werkwijze en een betere gebruikerservaring dankzij een uniforme interface en data-koppelingen tussen de (voorheen losstaande) systemen. De grootste stap voorwaarts zal echter op termijn de koppeling zijn tussen de verschillende data-bronnen. Survey-data, Video marketing campagne resultaten, UX data uit Google Optimize, het is nu een stuk eenvoudiger om deze data te combineren, rapporteren en actionable te maken.

Google Marketing Platform voor uw organisatie inzetten?

Het Google Marketing Platform omvat zoals beschreven nu alle advertentie, analyse en doelgroep-management producten van Google in één systeem. S&D Interactive Media helpt u graag bij het aanvragen, implementeren en beheren van het Google Marketing Platform. Onze ervaren en deskundige consultants zijn gecertificeerd en gespecialiseerd per discipline. Neem contact met ons op voor een adviesgesprek.

Vragen over Google Marketing Platform?

Mike Karregat

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.