Remarketing campagnes

Website bezoekers na het verlaten van uw website opnieuw benaderen via andere websites (sites als bijvoorbeeld nu.nl) heet remarketing. Als dit op de juiste manier wordt ingezet kunt u vergelijkbare resultaten (sales en leads) halen zoals u dat gewend bent van bijvoorbeeld uw Google AdWords campagne, zonder irritatie op te wekken. S&D Interactive Media heeft de ervaring en kent alle succesfactoren van remarketing campagnes. 

Remarketing campagnes succesfactoren

Door onze jarenlange ervaring in het opzetten en optimaliseren van succesvolle remarketing campagnes weten wij als geen ander welke onderdelen het succes van de campagne bepalen. Zo focussen wij ons op en stellen wij u als opdrachtgever kritische vragen over de volgende remarketing succesfactoren:

  • Doelgroep selectie: wie gaat u opnieuw benaderen
  • Prospecting: het verzamelen van essentiële informatie voor het bepalen van remarketing groepen
  • Siteselectie: waar gaat u doelgroepen optimaal opnieuw benaderen?
  • Continue resultaat optimalisatie  (zoals u al gewend bent van optimalisatie van uw AdWords campagne)
  • Testing en analyse van doelgroepen en aanpassen aanbieding/uitingen
  • Netwerk selectie: Facebook, Google AdWords, Exchanges etc.
  • De juiste tools en dataverrijking
  • Goede analyse van resultaten, incl. conversie attributie, cross-device en post-view conversie

Google Analytics biedt overigens geweldige mogelijkehden voor gemakkelijke remarketing doelgroep bepaling en doelgroep dataanalyse. SDIM adviseert u daar graag in.

Remarketing kanalen & middelen

De mogelijkheden op het gebied van remarketing nemen snel toe en een goede keuze is cruciaal voor succes. Een paar voorbeelden:

  • Facebook: U kunt bijvoorbeeld uw eigen e-mailbestand bestaande klanten of prospects via Facebook ads retargetten
  • Google AdWords Display Netwerk: Het grootste website netwerk biedt vele selectiemogelijkheden voor remarketing
  • AdWords remarketing for search – RLSA: U kunt op Google zelf zoekers op algemenere zoektermen nu ook opnieuw bereiken
  • AdWords dynamic remarketing: Gemakkelijk winkelwagenverlaters een banner tonen met de laatstbekeken producten
  • Programmatic en RTB. De mogelijkheden zijn legio. Laat u adviseren
  • Youtube: U kunt viewers van uw Youtube video’s op verschillende manier opnieuw met uw ads bereiken
  • Linkedin remarketing

Voordelen van remarketing

  • Kan net zo goed scoren als een goede AdWords campagne
  • Aanvullend bereik en (conversie-)resultaat
  • Veel en kwalitatief bereik mogelijk
  • Adverteren gedurende het gehele aankoopbeslissingsproces
  • Sturing van budget naar best scorende doelgroepen en sites, dus steeds effectiever budget besteding

Remarketing campagnes bij SDIM

SDIM stelt in overleg met u een campagne volledig optimaal in. In dit proces is vooral de doelgroepbepaling ‘het geheim van de smid’. We hebben een aantal pareltjes in ons portfolio die in het verleden hebben bewezen uitstekend te werken en er zijn nog veel meer mogelijkheden. U profiteert van die ervaring. Zo weten wij op voorhand:

  • Wat de beste doelgroepselectie is
  • Welke websites en posities die scoren
  • Dat de loppeling met Google Analytics voor extra targetting opties zorgt
  • Daarnaast hebben wij alle resultaatbenchmark per direct beschikbaar

Uw  remarketing ook succesvol laten inzetten en optimaliseren? Profiteer van onze kennis en ervaring met alle tools en bijhorende opties. Neem direct en geheel vrijblijvend contact met ons op.

Vragen over Remarketing campagnes?

Jan Dirkzwager

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.