Terug naar cases

Hoe strategisch advies zorgde voor een stijging van met conversiepercentage van 750%

In 2024 steeg het conversiepercentage van Makai van 1,68% naar 12,76%. Daarnaast daalde de CPA met 94,72% en de CPC met 59,90%. Lees welke strategieën SDIM heeft toegepast om tot deze resultaten te komen en hoe de samenwerking tussen SDIM en Makai hieraan heeft bijgedragen.

 

Uitdaging

Strandtent Makai is sinds 2019 een bestemming voor strandgangers en watersportliefhebbers. Ter voorbereiding op de zomer van 2024 hebben zij uitgebreid naar een grotere strandtent met meer tafels en een ruime keuken. Een flinke professionaliseringsslag in uitstraling, capaciteit en mogelijkheden. 

Om de nieuwe strandtent en bijbehorende activiteiten te promoten, wilde Makai ook online een boost geven aan hun activiteiten, waarbij de eerste focus lag op de Google Ads-campagnes.

Oplossing

Om de campagneresultaten van Makai te verbeteren is SDIM breder gaan kijken dan enkel naar de opgevraagde campagnes. De grootste focus lag daarbij op de usability van de website en de kwaliteit van de landingspagina’s. Een effectieve campagne vereist dat de website goed aansluit op de zoekwoorden en dat de landingspagina’s optimaal ingezet kunnen worden. SDIM zag kansen om te adverteren op relevante zoektermen. 

Hieruit volgde een advies om de pagina’s te optimaliseren op content, om de basis te geven aan de gewenste groei in aanvragen voor nieuwe en bestaande activiteiten. Ook gaf SDIM een advies over hoe de usability van de website geoptimaliseerd kon worden, zodat de bezoeker beter overzicht had en op de juiste plekken in contact kon komen met Makai.

Na het doorvoeren van deze optimalisaties door Makai en de webdeveloper, werden de campagnes door SDIM aangepast aan de geoptimaliseerde landingspagina’s van Makai. Dit resulteerde in een significante verbetering van de resultaten.

Resultaten

De inspanningen van SDIM leidde tot indrukwekkende resultaten in de maanden na de optimalisaties:

  • Het conversiepercentage steeg van 1,68% naar 12,76%.
  • De CPA (Cost per Acquisition of kosten per conversie) daalde met 94,72%.
  • De CPC (Cost per Click) daalde met 59,90%, wat aantoont dat de landingspagina’s relevanter waren geworden en beter aansloten op de campagnes.

“Dit jaar hebben we veel meer groepen dan vorig jaar, en ik besteed elke ochtend ongeveer 2,5 uur aan het maken van offertes — dat is gemiddeld 1,5 uur meer dan vorig jaar. Van alle aanvragen zie ik dat slechts 10% uiteindelijk niets afneemt, ongeacht de grootte van de groep. Dat gebeurt echt zelden, wat natuurlijk fantastisch is!”

Meike van Essen - Eventplanner & manager Makai

Vragen over Hoe strategisch advies zorgde voor een stijging van met conversiepercentage van 750%?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op