Door middel van de structurele, data-driven social strategie, heeft SDIM voor Online Deurbeslagshop mooie resultaten geboekt.
- Groei volgers: Van 160 Instagram-volgers naar 4.450+ volgers binnen drie jaar. Dat is een groei van ruim 2600%.
- Co-creatie: Waar in 2019 online niet over Online Deurbeslagshop gesproken werd, worden er nu 25 berichten per maand op Instagram geplaatst via co-creatie
- Slechts twee hiervan zijn maandelijks betaalde samenwerkingen
- Naamsbekendheid: Maandelijks bereik van 300.000 tot 400.000 weergaves, waarvan 160.000 unieke accounts op Instagram
- Website traffic: Gemiddeld 500 bezoekers per maand naar de website vanuit Instagram
- 45% bounce
- 3 pagina’s/sessie
- sessieduur van 1:30 minuut
Online Deurbeslagshop wordt niet alleen goed gevonden online, ze zijn toonaangevend als interieurspecialist.
Zo zie je dat alle niveaus van betrokkenheid worden gehaald. Door de stijging van weergaves op Instagram, wordt de content meer geconsumeerd. Daarnaast reageren volgers op de gemaakte content en als kers op de taart wordt ook het derde, en hoogste niveau bereikt: de co-creatie. In dit niveau maken volgers content over het merk. De drie niveaus van betrokkenheid zie je dus goed terug in de resultaten.
Deze cijfers zijn extra bijzonder omdat deurbeslag een niche doelgroep betreft. Een niche doelgroep is vaak lastig te bereiken. Daarom is influencer marketing een mooie tool om in te zetten voor deze niche doelgroep.