Om een autoriteit te worden binnen de niche, is gekeken naar een aantal facetten die voor een gebruiker en zoekmachine belangrijk zijn.
Technische wijzigingen
Belangrijk is het fundament goed te zetten, alvorens je op het fundament gaat bouwen. Onder de motorkap van de website zijn een aantal technische optimalisaties doorgevoerd die de website belemmerden in het groeien buiten de Nederlandse grenzen.
E-E-A-T
Om een zoekmachine en gebruiker duidelijk te maken dat Nedstar dé expert is op het gebied van (biologische) ethanol, is ervoor gekozen om de positieve signalen op het gebied van Expertise, Experience, Autoritiveness en Trustworthiness te verduidelijken en te verbeteren.
Meertaligheid
Om gedegen te groeien buiten de Nederlandse grenzen is een goede technische implementatie van meertaligheid noodzakelijk. De website is technisch klaar gemaakt voor de implementatie van andere talen en in totaal zijn er drie extra talen bij gekomen. De focus ligt hierbij op een kwalitatieve vertaling van de pagina’s die voor E-E-A-T van belang zijn en van de pagina’s waarop de conversies worden behaald.
Expertise tonen
Content waarin je laat blijken dat je de expert binnen je niche bent is belangrijk. Door op consistente basis nieuwe content te creëren op basis van zoekvragen en zoekvolumes, maar ook content te maken waarin Nedstar hun expertise en visie tonen, werd de informatievoorziening flink uitgebreid.
Publiciteit
Om aan de autoriteit van Nedstar te werken buiten de website om is gekozen voor een PR strategie die focust op vermeldingen op websites buiten Nederland.