Uiteindelijk heeft deze campagne vier keer gedraaid op diverse momenten, verspreid over de periode van 2020 tot 2023.
Met de See-fase creëerden we een groot bereik. Deze groep mensen hebben we vervolgens met een doelgerichte boodschap getarget, waar het doel was om zo veel mogelijk verkeer naar de website te behalen. De CTR van deze campagne was hoger dan gemiddeld. Vervolgens was het belangrijk om deze groep mensen opnieuw te bereiken met een actiegerichte boodschap. Daarom hebben we in de DO-fase ons gericht op retargeting van websitebezoekers. Deze groep liet hiermee namelijk al een vorm van interesse zien. In de DO-fase hebben bovengemiddeld veel mensen geklikt naar de website. Hiervan heeft 41% doorgeklikt naar een specifieke cursus.
Na verdere optimalisaties en het doorvoeren van learnings op het gebied van advertising én creatives, kreeg de campagne in het nieuwe cursusjaar een vervolg. De opbouw van de campagne was in deze tweede fase hetzelfde. We hanteerden dus dezelfde metingen en targeting. Maar op basis van de verkregen inzichten, konden we de doelgroep verder uitsplitsen om zo doelgerichter een boodschap af te vuren. Zo hebben we een uitsplitsing gemaakt tussen de populaire stroming ‘Taal’ en ‘Creativiteit’. Voor deze doelgroepen hebben we specifieke content gemaakt om zo de doelgroep te bereiken op basis van hun interesses.
Met de campagne hebben we bijna twee miljoen mensen bereikt en scoorden we een CTR die zeer bovengemiddeld was. Dit droeg bij aan een groei van 507% in het aantal cursusaanmeldingen.
Door het goed uitvragen van de klant, het voorstellen van de best passende oplossing en een team van enthousiaste specialisten, behaalden we resultaten waar zowel SDIM als de klant erg trots op is!
* Omdat Volksuniversiteit.nl een verzameling is van alle cursussen die worden aangeboden op de verschillende volksuniversiteit domeinen (iedere locatie heeft een eigen website), was het niet haalbaar om élke cursusinschrijving te meten. Om inzicht te verkrijgen in de toename van aanvragen op de verschillende locaties, is achteraf een analyse gemaakt op basis van data uit Analytics.