SEO Content

Zoekwoorden onderzoek

Uw doelgroep is op zoek naar uw product of dienst, maar kunnen ze uw website wel vinden? Misschien gebruikt u wel bepaalde termen die niet gebruikelijk zijn voor uw doelgroep. Een uitgebreid zoekwoorden onderzoek maakt duidelijk waar uw doelgroep op zoekt en waar u het aflegt ten opzichte van de concurrent. De zoekwoorden analyse is daarom dé basis voor elke SEO content strategie.

Waarom SDIM

  • Expert in 30+ SEO-tools
  • Realtime SEO-probleem signalering inbegrepen
  • Eigentijdse Full funnel SEO aanpak
  • Ervaring met elk CMS (Wordpress, Magento etc.)
  • Expert in website migraties
HomeDienstenSEO – zoekmachine optimalisatieSEO ContentZoekwoorden onderzoek

Zoekwoorden vinden en de relevantie bepalen

Uit wat voor zoektermen bestaat een goed zoekwoorden onderzoek? De zoekwoordenanalyse is opgesplitst in twee delen: zoekwoorden vinden en de relevantie van de zoekwoorden bepalen. De juiste tools zorgen er voor dat we een lange lijst aan relevante termen kunnen realiseren die gerelateerd zijn aan een bepaalde business of industrie. Bij SDIM groeperen we relevante zoekwoorden en plaatsen we de huidige prestaties in de zoekmachines en de Ads concurrentie er naast. Vervolgens sorteren we deze zoektermen aan de hand van de marketing funnel: ACAL. ACAL staat voor awareness, consideration, action en loyalty. Wanneer dit gesorteerd is kan er precies gezien worden welke termen het beste gebruikt kunnen worden voor welke doeleinden. Wilt u uw bezoeker enkel informeren? Dan voldoen zoekwoorden uit de awareness-groep. Is uw website gericht op converteren, dan zullen zoektermen uit de action groep aangeraden worden als basis van de zoekmachine optimalisaties of om de content strategie op te baseren. Bij SDIM assisteren we u met het vinden van de juiste zoekwoorden en geven we advies over hoe deze geïmplementeerd kunnen worden in uw website of online marketing strategie.

Waar beoordeelt SDIM de zoekwoorden op?

Als er een uitgebreid keyword research uitgevoerd wordt bij SDIM worden de zoekwoorden beoordeelt op:

  • Gebruiksfrequentie: hoe vaak wordt er op een zoekterm gezocht?
  • Conversieperspectief: zijn het zoektermen die leiden naar een lead of verkoop?
  • Clickfrequentie: is er een relevantie pagina die aansluit bij het zoekwoord, wat de clickfrequentie ten goede komt?
  • Concurrentiepositie: Is er veel concurrentie op dit zoekwoord?
  • Gedragsperspectief: leidt deze zoekterm tot wenselijk gedrag?

Zoekwoorden onderzoek voor de juiste doelgroep

We kunnen zoektermen onderscheiden in twee groepen: long tail en short tail. Short tail zijn korte zoektermen die bestaan uit maximaal 3 woorden. Long tail zijn de termen die langer zijn dan 3 woorden. Door de juiste zoekwoorden in de website te integreren kunt u uw doelgroep op het juiste moment bereiken. Maar wie is uw doelgroep eigenlijk? Wilt u een breder publiek bereiken door middel van een algemene zoekterm, of efficiënter te werk gaan door te focussen op een specifieke groep zoekers? Tijdens keyword research neemt SDIM niet alleen uw doelgroep in acht, maar ook de doelen die u wilt bereiken. Het zoekwoorden onderzoek is de basis voor content optimalisaties en de SEO set-up. Uiteraard wordt het zoektermen onderzoek ook als losse dienst aangeboden.

Uw keyword research laten uitvoeren door SDIM

Wilt u beginnen met zoekmachine optimalisaties en heeft u interesse in een zoektermen onderzoek voor uw website? Met een SEO specialist bij SDIM wordt er gekeken naar de relevante thema’s en onderwerpen op uw website. Aan de hand van deze onderwerpen wordt een uitgebreid zoekwoorden onderzoek uitgevoerd, inclusief tips en vervolgstappen om dit verder in uw website te implementeren. Neemt contact op en we zullen uw wensen rondom een zoekwoordenanalyse bespreken.

Wat kost een zoekwoorden onderzoek voor mijn bedrijf?

De kosten van een zoekwoorden onderzoek zijn afhankelijk van:

  • het aantal relevante onderwerpen: verkoopt u een breed scala aan producten of focust u zich op 1 product?
  • long tail zoekvragen: is het doel van uw website vooral informeren of wilt u zich richten op een specifieke groep potentiële kopers?
  • het aantal talen waarin de website wordt gepubliceerd.
  • het aantal informatiebronnen waarop het zoekwoorden onderzoek gebaseerd wordt: Ads conversie statistieken, prestaties in meerdere zoekmachines, concurrentieanalyse e.d.

Tijdens een kennissessie kunt u met SDIM bespreken wat uw wensen zijn en dan krijgen we al snel inzage in de tijd en kosten voor een zoekwoorden onderzoek voor uw website. Dit gesprek kan zowel telefonisch, op uw locatie of op ons kantoor in Haarlem. Na dit gesprek kunt u een offerte ontvangen voor de keywordanalyse en mogelijke vervolgstappen.

 


Vragen over Zoekwoorden onderzoek?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op