Zoekwoorden onderzoek

Uw doelgroep is op zoek naar uw product of dienst, maar kunnen ze u wel vinden? Misschien gebruikt u wel bepaalde termen of onderwerpen die niet gebruikelijk zijn voor uw doelgroep.

Een uitgebreid zoekwoorden onderzoek maakt duidelijk waar uw klanten op zoeken en waar u op moet optimaliseren om de prestaties in de zoekmachines te verbeteren. De zoekwoorden analyse is dé basis voor elk goed SEO plan.

Zoekwoorden vinden en de relevantie bepalen

Uit wat voor zoektermen bestaat een goed zoekwoorden onderzoek? De zoekwoorden analyse is opgesplitst in twee delen: zoekwoorden vinden en de relevantie van de zoekwoorden bepalen.

De juiste tools en uitgebreide kennis van zoekmachines zorgen ervoor dat er een lange lijst aan relevante termen gerealiseerd wordt die gerelateerd zijn aan een bepaalde business of industrie.

Relevante zoekwoorden worden gegroepeerd en gesorteerd aan de hand van de marketing funnel: ACAL. ACAL staat voor awareness, consideration, action en loyalty. Wanneer dit gesorteerd is kan er precies gezien worden welke termen het beste gebruikt kunnen worden voor welke doeleinden.

Is uw website gericht op converteren, dan zullen zoektermen uit de action groep aangeraden worden als basis van de zoekmachine optimalisaties of om de content strategie op te baseren.

Waar beoordeelt SDIM de zoekwoorden op?

Als er een uitgebreid zoekwoorden onderzoek uitgevoerd wordt bij SDIM worden de zoekwoorden beoordeelt op:

  • Gebruiksfrequentie: hoe vaak wordt er op een zoekterm gezocht?
  • Conversieperspectief: zijn het zoektermen die leiden naar een lead of verkoop?
  • Klikfrequentie: is er een relevantie pagina die aansluit bij het zoekwoord, wat de klikfrequentie ten goede komt?
  • Concurrentiepositie: Is er veel concurrentie op dit zoekwoord?
  • Gedragsperspectief: leidt deze zoekterm tot wenselijk gedrag?

Zoekwoorden onderzoek voor de juiste doelgroep

Door de juiste zoekwoorden in de website te integreren kunt u uw doelgroep op het juiste moment bereiken. Maar wie is uw doelgroep eigenlijk? Wilt u een breder publiek bereiken door middel van een algemene zoekterm, of efficiënter te werk gaan door te focussen op een specifieke groep zoekers?

Tijdens de zoekwoorden analyse neemt SDIM niet alleen uw doelgroep in acht, maar ook de doelen die u wilt bereiken. Het zoekwoorden onderzoek is de basis voor content optimalisaties en de SEO set-up. Uiteraard wordt het zoektermen onderzoek ook als losse dienst aangeboden.

Uw keyword research laten uitvoeren door SDIM

Wilt u beginnen met zoekmachine optimalisaties en heeft u interesse in een zoektermen onderzoek voor uw website? Met een SEO specialist bij SDIM wordt er gekeken naar de relevante thema’s en onderwerpen op uw website. Aan de hand van deze onderwerpen wordt een uitgebreid zoekwoorden onderzoek uitgevoerd, inclusief tips en vervolgstappen om dit verder in uw website te implementeren.

Daarnaast is het mogelijk om een SEO copywriting training te volgen zodat u weet waar u op moet letten bij het optimaliseren van content op uw website. Neemt contact op en SDIM zal uw wensen rondom een zoekwoorden analyse bespreken.

Wat levert een zoekwoorden onderzoek op voor mijn bedrijf?

Een zoekwoorden onderzoek is de basis van elk SEO traject en kan nog jaren toepasbaar zijn:

  • Een groot aantal relevante onderwerpen: verkoopt u een breed scala aan producten of focust u zich op 1 product?
  • Een uitgebreide lijst met zoektermen gesorteerd op relevantie. Wilt u een grote groep mensen naar uw website halen of alleen die mensen waarvan u zeker weet dat ze uw product of dienst zoeken?
  • Een onderzoek dat toepasbaar is op alle talen van uw website.
  • Een betrouwbaar onderzoek door het aantal informatiebronnen waarop het zoekwoorden onderzoek gebaseerd wordt: Ads conversie statistieken, prestaties in meerdere zoekmachines, concurrentieanalyse e.d.

Tijdens een kennissessie kunt u met SDIM bespreken wat uw wensen zijn en dan krijgen we al snel inzage in de tijd en kosten voor een zoekwoorden onderzoek voor uw website. Dit gesprek kan zowel telefonisch, op uw locatie of op het kantoor in Haarlem.

Vragen over Zoekwoorden onderzoek?

Anne Metzelaar

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.