Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opOp 2 en 3 april vond de allereerste editie van de Microsoft Discovery Days plaats in Dublin. Bas en Mark waren namens SDIM aanwezig bij dit goed georganiseerde event, waarbij partners uit heel Europa samenkwamen om nieuwe, innovatieve AI en Bing-oplossingen te ontdekken. Een terugblik op een geslaagd partnerevent.
Omdat de Discovery Days pas om 17:45 uur startte en wij al rond het middaguur in Dublin waren gearriveerd, hadden we eerst met onze accountmanagers van Google afgesproken voor een korte rondleiding en lunch. Tijdens deze ‘speeddate’ bespraken we o.a. een aantal accounts inhoudelijk en de huidige samenwerking tussen Google en SDIM. Hierna konden we direct door naar ons hotel waar ook de avondopening van de Discovery Days plaatsvond.
Na een warm welkom en kennismaking met concullega’s volgde een aantal interactieve sessies over diversiteit en inclusiviteit. Zo is bij Microsoft 50% van de medewerkers vrouw, omdat zij geloven dat diversiteit en inclusiviteit zorgt voor innovatie en groei. Ook is uit een onderzoek van Deloitte gebleken dat 61% van alle werknemers hun identiteit niet volledig prijsgeeft. Dit betekent dat het merendeel van alle werkenden niet volledig zichzelf kan zijn op werk en de energie die dit kost dus niet omzetten in arbeidsproductiviteit. Deze avond was voor SDIM en voor de andere Nederlandse bureaus die we spraken een beetje een ver-van-mijn-bed show. Bij SDIM zit jezelf zijn namelijk al diep in de bedrijfscultuur geworteld. Door de afsluitende netwerkborrel werd de avond wat ons betreft gelukkig wel uitstekend afgesloten.
De volgende ochtend werden we vroeg verwacht op het gloednieuwe kantoor van Microsoft voor een bomvol dag- en avondprogramma. Na een goed ontbijt en wat gespeeld te hebben met augmented reality, volgde de eerste interessante keynote presentatie van Jason Miller over personal branding. Hierna werden we kort rondgeleid door onze Bing accountmanager en volgde nog zeven verschillende presentaties over diverse onderwerpen als inclusiviteit, kunstmatige intelligentie, innovatie en de moderne werkplek. Stuk voor stuk zeer interessante presentaties, maar concreet gezien was de voor ons meest aansprekende die over Bing zelf.
We rekenen het succes van onze search campagnes bijna altijd af op basis van CPA of ROAS. De tijd die je hebt om de campagnes op alle factoren die van invloed zijn op dit succes te optimaliseren is kostbaar. Als adverteerder wil je die tijd dan ook zo nuttig mogelijk besteden, door Bing met een mooi woord ook wel Return On Time Spent (ROTS) genoemd. Want ondanks dat de steeds beter wordende automatische biedstrategieen ervoor zorgen dat we niet meer de meeste tijd kwijt zijn aan het optimaliseren van biedingen, verschuiven de werkzaamheden die zorgen voor het beste resultaat simpelweg. Door Bing zijn de belangrijkste stappen die zorgen voor de beste ROTS op een rijtje gezet:
Aan het eind van de dag werden we getrakteerd op een rondleiding in de wereldberoemde Guinness Storehouse, inclusief een heerlijk diner en afsluitend feestje in de rooftop bar. En zo bleef het nog erg lang gezellig in Dublin…
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord