Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opAfgelopen 27 mei was het weer zover; het jaarlijkse Google Marketing Live event! SDIM was er – dit keer digitaal – live bij en daar hoort natuurlijk een uitgebreid blog bij waarbij dieper wordt ingegaan op de verschillende ontwikkelingen en nieuwe features. Wij zetten de belangrijkste punten voor u op een rijtje.
Tijdens de livestream van het Google Marketing Live 2021 event kwam in vrijwel ieder onderdeel het kernwoord ‘privacy’ naar voren. Met het verdwijnen van ’third-party cookies’ eind van het jaar is het dan ook niet gek dat dit onderwerp veelvuldig wordt behandeld. SDIM heeft hier een tijdje terug al eens een blog over geschreven.
Zodra third-party cookies zijn uitgefaseerd, beweert Google dat het geen alternatieve identificatiemiddelen zal bouwen om gebruikers te volgen op het internet. In plaats daarvan zullen adverteerders deze 3 richtlijnen moeten volgen voor een overgang naar een wereld zonder cookies:
Na privacy gaat het voornamelijk over ‘measurement’ en ‘automation’. Twee gebieden waar natuurlijk al jaren de nadruk op wordt gelegd binnen het search engine advertising landschap.
Hier is een kort overzicht van alle productaankondigingen:
Dit waren de belangrijkste punten van de Google Marketing Livestream 2021. Wilt u op de hoogte blijven van al het nieuws en onze ervaringen met deze nieuwe Google Ads features? Houd onze blogpagina goed in de gaten, of schrijf u in voor onze nieuwsbrief!
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op