Save the Children: Black Friday campagne

Save the Children is uitgegroeid tot ’s werelds grootste onafhankelijke organisatie op het gebied van kinderrechten actief in totaal 120 landen. Hier helpen ze de meest kwetsbare kinderen ter wereld met medische zorg, gezonde voeding en een veilige plek. Ook geven ze voorlichting en onderwijs voor een beter perspectief. Zo werken ze toe naar een toekomst waarin elk kind te voorkomen ziektes overleeft, verzekerd is van onderwijs en beschermd wordt tegen geweld.

HomeCasesSave the Children: Black Friday campagne

In de week voorafgaand aan Black Friday 2018 werd door de Verenigde Naties bevestigd dat in Jemen officieel sprake was van een hongercrisis. De tegenstrijdigheid van de crisis in Jemen en de overdaad van de Black Friday-aanbiedingen bracht Save the Children op het idee een campagne te bedenken die mensen moest motiveren het geld dat ze anders aan Black Friday-acties wilden uitgeven, aan de kinderen in Jemen te doneren. Gezien de timing was snel schakelen essentieel. Op woensdag vóór Black Friday aan het einde van de middag was de campagne bedacht; dezelfde avond nog werden de online advertising campagnes door SDIM live gezet.

Lees in deze case hoe SDIM samen met Save the Children deze succesvolle campagne in een razendsneltempo heeft uitgerold en in 5 dagen tijd vijf keer zoveel donaties binnenhaalde dan voor heel november 2018 was ingeschat.

Lees hier verder hoe deze resultaten bereikt zijn:
Download case