TMI Interim: geautomatiseerde recruitment campagnes in Google Ads

TMI is het #1 detacheringsbedrijf voor de gezondheidszorg in Nederland en daar buiten. TMI biedt verschillende typen banen voor verpleegsters, paramedici, dokters en medisch specialisten. Sinds 2001 is TMI gegroeid van een lokale speler, naar een grote internationaal georiënteerde detacheerder en arbeidsbemiddelaar, volledig gespecialiseerd in de gezondheidszorg. TMI is nu actief in Nederland, Engeland, Ierland, Duitsland, Zwitserland, Aruba, Bonaire, Curaçao, Saint Martin en Suriname.

Actief zijn in tien landen betekent dat er continue meer dan 1000 verschillende vacatures actief zijn. Het constant toevoegen van nieuwe vacatures en het vervullen van bestaande zorgt er voor dat een up-to-date vacaturecampagne in Google Ads zeer bewerkelijk is wanneer het handmatig wordt gedaan. Duizenden advertentiegroepen, zoekwoordenlijsten en advertenties die constant veranderen moeten bovendien 24/7 real-time geüpdated worden, ook dat is handmatig eigenlijk niet haalbaar. De oplossing lag dus in het automatiseren: een dynamische Google Ads campagne via API gekoppeld aan een vacaturefeed. Ook al is dit een feature die gebruikelijkerwijs wordt toegepast bij (grote) e-commerce webshops, blijft het principe hetzelfde. Een volledige XML-feed waarin alle vacatures staan bleek genoeg om met behulp van Channable een geweldige campagne te bouwen, die continue up-to-date is. Het resultaat? Lagere cpc’s, een hoger conversieratio en een CPA die maar liefst 30% lager ligt. Nieuwsgierig? Download de case voor het volledige verhaal.