Bing Ads

Bing Ads is onderdeel van het Microsoft Advertising platform. Met Bing Ads kunt u uw search campagne op zoekmachine Bing opzetten en managen. Bing Ads is dus feitelijk de AdWords van Bing. In Nederland is Google zeer dominant, echter het marktaandeel van Bing neemt toe. De introductie van Windows 10, waarin Bing de standaardzoekmachine is, heeft een positieve invloed gehad op het zoekvolume. Onderzoek van comScore laatt zien dat Bing een marktaandeel van 9,5% heeft in Nederland (december 2015). Dit biedt kansen voor adverteerders.

Bing Ads vs. Google AdWords

Het grootste voordeel ten opzichte van een Google AdWords campagne is dat de concurrentie van adverteerders op het Microsoft Advertising platform aanzienlijk lager is. Dit heeft een positieve uitwerking op de kosten die u betaalt voor een klik op uw advertentie. Ten opzichte van AdWords kan Bing tot 25% additioneel volume in conversie realiseren, tegen vergelijkbare kosten per conversie.
Bing Ads heeft het adverteerders eenvoudig gemaakt om bestaande AdWords campagnes naar Bing Ads te exporteren. De set-up is hierdoor aanzienlijk minder werk. De functionaliteiten van Bing Ads zijn vergelijkbaar met AdWords. De opbouw van advertentieteksten, ETA’s en veel van de advertentie extensies zijn op dezelfde manier in te zetten. Onderstaande weergave is een duidelijk overzicht van de huidige status van de Bing Ads producten.
BingAdsProducten

Marktaandeel van Bing Ads in Europa

In de Verenigde Staten heeft Bing altijd een sterk marktaandeel gehad. in november 2015 was dit marktaandeel maar liefst 21%. Maar ook in Europa is een duidelijke trend zichtbaar. Opvallend is dat dit marktaandeel per land veel verschilt. Hieronder volgt een overzicht van het marktaandeel per land.
MarktaandeelBingEuropa
In Nederland heeft Bing een marktaandeel van 9,5%. Voor adverteerders liggen hier dus grote kansen. Maar ook in overige landen is Bing sterk aanwezig. In het Verenigd Koninkrijk bedraagt het marktaandeel maar liefst 18,1%. Internationale adverteerders kunnen Bing Ads dus eigenlijk niet links laten liggen.

Bing Ads door S&D Interactive Media

De groei die Bing heeft doorgemaakt sinds de introductie van Windows 10 in combinatie met de lage concurrentie maken Bing Ads tot een zeer interessante uitbreiding van de online marketing inzet. Het is belangrijk om uw doelen vast te stellen voordat u begint met de inzet van Bing Ads. Vervolgens kiest u de doelgroepen en netwerken die hierbij aansluiten. S&D Interactive Media adviseert en levert:

  • Bepalen van uw doelstellingen
  • Inschatting van het te verwachten resultaat vooraf
  • Budgetadvies
  • Setup van de campagne
  • Continue monitoring en optimalisatie
  • Rapportage en bijsturing

Bent u geïnteresseerd in de inzet van een campagne op de zoekmachine Bing? Of heeft u vragen over de mogelijkheden? Neem dan graag contact op met S&D interactive Media voor een afspraak, offerte of voor een gratis berekening van de te verwachten ROI.

Vragen over Bing Ads?

Jan Dirkzwager

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.