Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
A/B testen, of split testen, is niets anders dan het gelijkelijk verdelen van bezoekers over een aantal varianten van een webpagina. U onderzoekt daarmee welke variant het beste werkt. Bij A/B testen test u slechts één element op de site. Hierdoor blijven de cijfers zuiver en kunnen we concluderen wat er werkt en wat niet.
Stel, u heeft een pagina met een call-to-action button. Op de button staat “Maak een afspraak”. We vermoeden dat een andere tekst een betere conversie oplevert. Dan maken we een aantal andere teksten. Bijvoorbeeld: “Bel mij terug”, “Ontvang informatie”, “Ontvang advies van een expert”. De orginele pagina blijft live staan. Daarnaast zijn er 3 pagina’s. Elk met één van de teksten in de call-to-action button. Vervolgens gaan we kijken welke tekst het hoogste conversiepercentage heeft opgeleverd.
Door de benaming lijkt het alsof versie A tegen versie B wordt afgezet. In werkelijkheid is A de controlevariant. Oftewel de huidige versie. En B zijn vaak meerdere varianten. Dus A/B/C/D testen.
We zorgen voor een gestructureerd testplan. We formuleren hypotheses om de kans van slagen te vergroten. Alles is te testen, maar bij een goede test leert u meer over uw doelgroep. Deze kennis zet u in, om uw site te optimaliseren. We zetten de test op, monitoren en brengen verslag uit wat de winnende variant is en wat de testresultaten zijn. Wanneer de winnaar niet de controlevariant is, dan ontvangt u van ons de winnende variant. Deze kunt u direct implementeren in uw site.
Kortom, A/B testen doet u wanneer u zeker wilt weten welke verandering op de site een verbetering teweeg brengt in de conversie. En wanneer u wilt dat de site beter aansluit op de bezoekers.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op