Google Ads campagnes

Google Ads beheer & optimalisatie

Een Google Ads campagne vraagt om een continue aanpassing, monitoring en vooral optimalisatie. Op basis van de steeds wisselende vraag worden voortdurend zoekwoorden, advertentieteksten en biedingen geoptimaliseerd. Daarmee maximaliseert u resultaat.

Waarom SDIM

  • Bottomline ROI vooraf gegarandeerd
  • Google reviews: 4,9 uit 5 *****
  • 95% tevreden tot uiterst tevreden opdrachtgevers
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Feed-based Google Ads search tooling kosteloos
HomeDienstenGoogle Ads campagnesGoogle Ads beheer & optimalisatie

Zelf beheren of uitbesteden?

Het adverteren op Google via Google Ads is een specialistisch en tijdrovend proces. Door de Google Ads optimalisatie uit te besteden, kunt u gebruik maken van de expertise van SDIM. Zelf doen is uiteraard ook een optie, echter het maximale resultaat haalt u pas als u specialistische kennis in huis haalt.

Waarom continue optimalisatie?

Doordat de resultaten van de Google Ads campagne continu onder de loep worden genomen, kan direct worden ingesprongen op veranderingen in de resultaten. Er zijn een heleboel redenen waarom wijzigingen kunnen worden gemaakt, of zelfs noodzakelijk zijn:

  • Dagelijks komt nieuwe data over het zoekgedrag binnen en daar moet de campagne op worden aangepast
  • Uw concurrent gaat met hetzelfde type product adverteren, dus uw resultaten veranderen
  • Er zijn veranderingen aan uw website die zorgen voor wijzigingen in uw campagne resultaat
  • Google Ads introduceert nieuwe mogelijkheden (dit gebeurt vaker dan u denkt)
  • U, of uw concurrent start een TV commercial met alle gevolgen voor Google Ads van dien
  • De seizoenen zorgen voor ander internetgebruik, zoekvolume en kosten/resultaten

Het aantal kliks op úw Google Ads advertenties kan zelfs soms toenemen zonder dat er verkopen komen. Optimalisatie van de Google Ads campagne is dus echt vereist om direct in te kunnen springen op veranderingen in de markt. Er worden steeds manieren gezocht om uw Google Ads campagne beter te laten scoren. Mogelijk kan bijvoorbeeld een andere advertentietekst al een verschil maken.

Google Ads optimalisatie afgestemd op het doel van de campagne

Samen met SDIM kunt u het doel van uw campagne bepalen. Op basis het gestelde doel zal optimalisatie plaatsvinden.

  • Optimalisatie voor Leads: het doel van de optimalisatie is het behalen van een maximaal haalbaar aantal leads uit de Google Ads campagne. Leads kunnen zijn: ingevulde contactformulieren, offerte aanvragen, e.d.
  • Optimalisatie voor Webwinkels: het doel van de optimalisatie voor webwinkels is het genereren van zo veel mogelijk bestellingen / omzet

Omdat Google Ads de mogelijkheid biedt om te kunnen meten hoeveel leads of verkopen er via de Google Ads advertenties zijn geweest, kan SDIM de optimalisatie daarop afstemmen. Een voorbeeld van optimalisatie ter verbetering van het aantal leads is dat zoektermen en advertentieteksten die gemiddeld te hoge kosten hebben per lead worden afgeboden of onderbroken. Het vinden van de beste balans tussen kosten en opbrengsten in een wisselende markt is het doel van de continue optimalisatie. SDIM zal hierdoor het best mogelijk haalbare resultaat uit Google Ads halen.

Waarom Google Google Ads optimalisatie bij SDIM?

Het succes van een campagne wordt door optimalisatie bepaald en dat is een continu proces. De resultaten van elke campagne worden continu bekeken, zodat gelijk ingesprongen kan worden op veranderingen in resultaten:

  • Continue monitoring en beheer
  • Altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen
  • Biedingsoptimalisatie o.b.v. een intern ontwikkeld geavanceerd algoritme
  • Altijd direct de nieuwste Google Ads mogelijkheden ter beschikking
  • Gebruik van intern ontwikkelde optimalisatie systemen
  • Gebruik van de beste externe Google Ads tools
  • Testing en aanpassing van advertentievarianten inbegrepen
  • Intensieve “Quality Sore” optimalisatie
  • Intensief overleg met adverteerder a.d.v. resultaten en marktontwikkelingen

SDIM is daarnaast steeds op zoek naar manieren om het resultaat te verbeteren door de instellingen van Google Ads te veranderen, features van Google in te zetten, nieuwe teksten te testen of door de advertenties op een andere pagina te laten landen. Alles met als doel een optimaal resultaat uit uw Google Ads campagne.


Vragen over Google Ads beheer & optimalisatie?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op