Bing Ads – Adverteren bij Microsoft Bing en Yahoo

Bing Ads (Microsoft Advertising, voorheen Microsoft AdCenter) is het zoekmachine advertising platform van Microsoft. Het marktaandeel van zoekmachine Bing stijgt gestaag. Op dit moment is Google wereldwijd de meestgebruikte zoekmachine, maar de toename van de populariteit van Bing zorgt ervoor dat steeds meer adverteerders dit platform niet langer links kunnen laten liggen.

Benchmarks Bing Ads

Uit de praktijk (SDIM Bing Ads campagnes) blijkt dat de onderstaande cijfers via Bing Ads haalbaar kunnen zijn:

  • 12,5% extra traffic t.o.v. AdWords
  • 25% extra conversie bovenop AdWords (Bing converteert vaak beter)
  • 6% aandeel in het totale aantal websitebezoeken
  • 11% aandeel in de totale converise/omzet van uw website

Daarbij kunt u relatief eenvoudig de data uit uw huidige Google AdWords campagne gebruiken als input voor de inzet van uw Microsoft Bing advertentiecampagne.

Microsoft biedt met Bing Ads een geavanceerd platform om het bereik van uw online advertenties te vergroten. De inzet van een advertentiecampagne via Microsoft Advertising geeft u de mogelijkheid het bereik van uw huidige online advertentiecampagne(s) te vergroten. Adverteren in zoekmachines binnen het Microsoft Advertising netwerk werkt via een veilingmodel waarbij u alleen betaalt wanneer iemand op uw advertentie klikt na het invoeren van een relevant zoekwoord. Dit veilingmodel stelt u in staat om door middel van campagne optimalisatie uw mediabudget effectief te besteden en een maximaal rendement op uw investering te realiseren.

Voordelen van Bing Ads

Het grootste voordeel ten opzichte van een Google AdWords campagne is dat de concurrentie van adverteerders op het Microsoft Advertising platform aanzienlijk lager is. Dit heeft een positieve uitwerking op de kosten die u betaalt voor een klik op uw advertentie. Daarnaast is de data uit uw huidige AdWords campagne gemakkelijk te importeren in Bing Ads. Kortom, het stelt u in staat om:

  • Te adverteren op een grote mediakanalen (MSN/Live, Yahoo, Bing, Xbox)
  • Uw campagne effectief te optimaliseren op ROI/conversie
  • Behavioural targeting en Audience select in te zetten om u te richten op relevante doelgroepen
Het is belangrijk om uw doelen vast te stellen voordat u begint met de inzet van Microsoft Advertising . Vervolgens kiest u de doelgroepen en netwerken die hierbij aansluiten. S&D Interactive Media helpt u hier graag bij.

Adverteren in Bing / Yahoo – rendement

Omdat de concurrentie van adverteerders binnen het platform van Bing een stuk lager ligt dan bij Google, kunt u uw advertentiebereik eenvoudig uitbreiden door een advertentiecampagne bij Bing op te zetten. Door de lagere klikkosten kan het rendement van de investering in dit platform stukken beter zijn dan via Google. Zo is adverteren via Bing een waardevolle toevoeging op uw huidige marketingmix.

Bing Ads door S&D Interactive Media

Omdat het veilingmodel van Bing feitelijk hetzelfde werkt als bij een Google AdWords campagne is het proces vergelijkbaar:

  • Het bepalen van uw doelstellingen vooraf (kosten per conversie, ROI/omzet doel etc.)
  • Inschatting van het te verwachten resultaat en een advies ten aanzien van het budget
  • Opzetten van een uitgebreide campagne met gepersonaliseerde instellingen
  • Continue monitoring en optimalisatie door uw campagnemanager bij S&D Interactive media
  • Rapportage op maat.

Bing Adverteren, iets voor u?

Bent u geïnteresseerd in de inzet van een campagne op de zoekmachine Bing? Neem dan contact op met S&D interactive Media voor een afspraak, offerte of voor een gratis berekening van de te verwachten ROI.

Vragen over Bing Ads (oa. Yahoo)?

Jan Dirkzwager

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.