Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opE-commerce sites halen resultaat uit meerdere online marketing kanalen en dan gelden er diverse methodes om orders toe te kennen aan een kanaal. Dat heet conversie attributie. SDIM helpt u de juiste keuze te maken en uw reporting hier op in te stellen.
Google Analytics kijkt standaard naar het kanaal dat de laatste cookie heeft geplaatst (last cookie counts). Er zijn echter ook systemen die kijken naar alle betrokken kanalen (touchpoints) in het conversiepad en kennen de order toe aan het kanaal met de hoogste bijdrage. SDIM optimaliseert dat concreet en levert daarnaast inzicht en kennis. Ook voor niet e-commerce organisaties kan dit proces worden geoptimaliseerd. Simpel gezegd: standaard metingen levert inzicht in de minimale bijdrag, conversie attributie levert inzicht in de werkelijke bijdrage. Daar kunt u verder op optimaliseren en totaal resultaat mee verhogen. Meer bang for the same buck dus.
Een voorbeeld: Binnen een conversiepad van bijvoorbeeld 30 dagen raadpleegt een oriënterende bezoeker meerdere bronnen/kanalen. Een eerste bezoek kan zijn via een klik op een Google Ads advertentie, vervolgens kan iemand social media bezoeken, een vergelijkingssite raadplegen en tot slot converteren via een retargeting banner. Analytics zal de omzet/conversie standaard toekennen aan de laatse stap, oftewel, de retargeting campagne, maar het zou goed kunnen dat het bezoek aan de vergelijkingssite zeer kwalitatief is geweest en zonder dat bezoek de order misschien nooit was doorgegaan. SDIM biedt inzicht om zo eerlijk mogelijk het rendement per online kanaal inzichtelijk te maken op basis van de werkelijke bijdrage(attributie).
SDIM levert alle kennis en operatie op het gebied van attributie, waaronder:
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op