Meer inzicht in Facebook en Instagram data(naast Google Analytics)

Facebook Analytics

Facebook Analytics implementeren levert additionele data en inzichten over Facebook, Instagram (en in de toekomst ook Whatsapp) die andere webanalytics tools, zoals Google Analytics, niet kunnen bieden. Bijvoorbeeld resultaat data als likes, shares, maar ook doelgroep data, zoals interesse etc. Maar er is meer wat Facebook Analytics een zeer interessante databron maakt.

Waarom SDIM

  • Google reviews: 4,9 uit 5 *****
  • 95% tevreden tot uiterst tevreden opdrachtgevers
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • In-house ontwikkelde toolkit, of via uw bestaande tooling
  • 20 jaar online marketing ervaring
HomeDienstenWebanalytics/dashboardingFacebook Analytics

Waarom Facebook Analytics toevoegen

Facebook Analytics levert, bovenop het meestgebruikte Google Analytics, waardevolle additionele data:

  • Inzicht in bijdrage van mobile op bottomline resultaat
  • Instellen van een onderbouwde mobile biedingsinstellingen, ook voor bijv. AdWords biedingen
  • Completer rapportage van alle factoren bij aan uw organistie succes bijdragen
  • En nog veel meer. De inzichten zullen u verbazen!

Facebook multi-device conversie inzicht

Facebook gebruikers zijn in veel gevallen ingelogd bij Facebook. Zowel op desktop als op mobiel/tablet. Dat betekent dat Facebook dus data heeft over conversie bijdrage over de verschillende devices heen. Daarmee kan concreet worden gemaakt wat de waarschijnlijke bijdrage van bijvoorbeeld mobile op bijv. de totale online verkopen. Simpel gezegd: als een user/koper op mobiel orienteerd en op desktop koopt is de cookie verdwenen en bent u de meting dus kwijt. Uw standaard (Gpoogle) Analytics meting komt daarmee dus niet meer overeen met de werkelijkheid. Facebook zorgt met haar tracking voor meer inzage in dat proces. Ook Google is overigens bezig met het geven van inzicht, echter Facebook loopt daarin vooralsnog voorop. 

Wat levert SDIM

SDIM is altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op Analytics gebied en maakt ook complexe tracking en vraagstukken behapbaar en eenvouding en haalbaar door uitgebreide kennisoverdracht en operationele hulp:

  • Inrichten van de Facebook Analytics
  • Aansturen van plaatsing tracking codes (al dan niet via Google Tag Manager)
  • Inrichting van Facebook advertising campagnes (en evt. ook Facebook’s dochter Instagram)
  • Toevoegen van Facebook Analytics data aan reporting dashboards
  • Onderbouwing en uitleg van de verkregen inzichten
  • Actionable maken van deze data voor optimale advertising spend verdeling over kanalen, devices en stappen in het aankoopbeslissingsproces

Vragen over Facebook Analytics?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op