Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opFacebook Analytics implementeren levert additionele data en inzichten over Facebook, Instagram (en in de toekomst ook Whatsapp) die andere webanalytics tools, zoals Google Analytics, niet kunnen bieden. Bijvoorbeeld resultaat data als likes, shares, maar ook doelgroep data, zoals interesse etc. Maar er is meer wat Facebook Analytics een zeer interessante databron maakt.
Facebook Analytics levert, bovenop het meest gebruikte Google Analytics, waardevolle additionele data:
Facebook gebruikers zijn in veel gevallen ingelogd bij Facebook. Zowel op desktop als op mobiel/tablet. Dat betekent dat Facebook dus data heeft over conversie bijdrage over de verschillende devices heen. Daarmee kan concreet worden gemaakt wat de waarschijnlijke bijdrage van bijvoorbeeld mobile op bijv. de totale online verkopen. Simpel gezegd: als een user/koper op mobiel orienteerd en op desktop koopt is de cookie verdwenen en bent u de meting dus kwijt. Uw standaard (Gpoogle) Analytics meting komt daarmee dus niet meer overeen met de werkelijkheid. Facebook zorgt met haar tracking voor meer inzage in dat proces. Ook Google is overigens bezig met het geven van inzicht, echter Facebook loopt daarin vooralsnog voorop.
SDIM is altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op Analytics gebied en maakt ook complexe tracking en vraagstukken behapbaar en eenvouding en haalbaar door uitgebreide kennisoverdracht en operationele hulp:
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op