Facebook Analytics

Facebook heeft data die andere platformen, zoals Google -nog-  niet standaard bieden. Natuurlijk op het gebied van:

  • Likes & shares
  • Interesse/doelgroep data
  • Interacties van doelgroep op Facebook zelf
  • Enzovoorts

Maar er is meer wat Facebook Analytics het extra vermelden waard maken.

Multi device conversie inzicht

Facebook gebruikers zijn in veel gevallen ingelogd bij Facebook. Zowel op desktop als op mobiel/tablet. Dat betekent dat Facebook dus data heeft over conversie bijdrage over de verschillende devices heen. Daarmee kan concreet worden gemaakt wat de waarschijnlijke bijdrage van bijvoorbeeld mobile op bijv. de totale online verkopen. Simpel gezegd: als een user/koper op mobiel orienteerd en op desktop koopt is de cookie verdwenen en bent u de meting dus kwijt. Uw standaard (Gpoogle) Analytics meting komt daarmee dus niet meer overeen met de werkelijkheid. Facebook zorgt met haar tracking voor meer inzage in dat proces. Ook Google is overigens bezig met het geven van inzicht, echter Facebook loopt daarin vooralsnog voorop. 

Waarom Facebook Analytics toevoegen

Door Facebook Analytics mee te nemen kan waardevolle additionele data worden verkregen:

  • Inzicht in bijdrage van mobile op bottomline resultaat
  • Instellen van een onderbouwde mobile biedingsinstellingen, ook voor bijv. AdWords biedingen
  • Completer rapportage van alle factoren bij aan uw organistie succes bijdragen

De inzichten zullen u verbazen!

Wat levert SDIM

S&D Interactive Media is altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op Analytics gebied en maakt ook complexe tracking en vraagstukken behapbaar en eenvouding en haalbaar door uitgebreide kennisoverdracht en operationele hulp:

  • Inrichten van de Facebook Analytics
  • Aansturen van plaatsing tracking codes (al dan niet via Google Tag Manager)
  • Inrichting van Facebook advertising campagnes (en evt. ook Facebook’s dochter Instagram)
  • Toevoegen van Facebook Analytics data aan reporting dashboards
  • Onderbouwing en uitleg van de verkregen inzichten
  • Actionable maken van deze data voor optimale advertising spend verdeling over kanalen, devices en stappen in het aankoopbeslissingsproces

Vragen over Facebook Analytics?

Jan Dirkzwager

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.