Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opSinds de introductie van Smart Shopping is het opzetten van Shopping campagnes binnen Google Ads makkelijker geworden. Tel daarbij het gemak van automatische biedstrategieën op en de (onterechte) aanname dat niets meer hoeft te doen is snel gemaakt. Het tegendeel is waar. Want met de juiste analyses en daaropvolgende optimalisaties kunnen Google Shopping en Performance Max campagnes nog effectiever worden. Dat kan op allerlei manieren. Het segmenteren van campagnes is daarvan één mogelijkheid. In dit artikel leggen wij u uit hoe.
Hoewel de geautomatiseerde Shopping en Performance Max campagnes van Google voordelen bieden, zijn er ook een hoop nadelen aan dit campagnetype. Wanneer u deze herkent, snapt u waarom het nuttig is om zelf te blijven analyseren en acteren. Zodat u de tekortkomingen van dit campagnetype aan kunt vullen met eigen inzichten. Zoals u wellicht vaker heeft gehoord: de combinatie van mens en AI kan een enorm krachtige combinatie zijn. De nadelen van de slimme campagne oplossingen van Google zijn:
Door uw campagnes slim te segmenteren kunt u meer grip krijgen op waar Google uw geld uitgeeft. Zo kunt u per campagne aangeven welke producten, merken of productcategorieën er in uw Performance Max of Google Shopping campagne komen te staan. Uw campagnes op deze manier structureren biedt de volgende voordelen:
U heeft hierboven al een aantal voorbeelden voorbij zien komen. En eigenlijk geldt hier vooral: denk na over hoe het opsplitsen van de campagnes voor uw type bedrijf het meeste toegevoegde waarde biedt. Om u op weg te helpen sommen we hier een aantal mogelijkheden op:
Voorbeeld van gesegmenteerde Performance Max campagnes
Na het lezen van bovenstaande bent u het inmiddels met ons eens dat segmenteren van uw campagnes een goed idee is. Maar kan dat altijd? Waar moet u rekening mee houden als u dit doet?
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een reactie