Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opEen veelgestelde vraag aan SDIM: “Ik wil beginnen met SEO en niet met SEA, want SEO is gratis”. Hoewel begrijpelijk is deze redenering toch te kort door de bocht. Idealiter gaat u met Search aan de slag in de breedste zin van het woord. Welk kanaal u echter het best als eerste kunt doen verschilt per situatie, onderstaand een aantal redeneringen.
Hoewel gratis traffic uit zoekmachines natuurlijk prachtig is kan het effect van een zoekmachine optimalisatie traject wel een jaar op zich laten wachten: Stap 1: advies Stap 2: implementatie van de adviezen Stap 3: wachten op indexering door zoekmachines Stap 4: verfijning o.b.v. van de results U kunt zich voorstellen dat daar nogal wat tijd in gaat zitten. In die tijd had u met een goede Google Ads campagne vanaf dag 1 al omzet kunnen genereren. U laat dus een jaar omzet liggen door niet direct te beginnen. Google Ads starten kan binnen een week.
Als u Google Ads goed (laat) uitvoeren en u de resultaten meet, weet u precies welke zoektermen u het meeste resultaat opleveren. U kunt dan uw zoekmachine optimalisatie efforts focussen op deze zoektermen. Op onderbuik gevoel “zomaar een paar zoektermen” kiezen is helaas in de meeste gevallen een kansloos verhaal. Google Ads levert meteen resultaat en als data als bonus. Begin dus altijd met Google Ads.
Eigenlijk moet hier staan,nieuwe website, of gewijzigde URL’s, direct SEO. In dat geval kan het zeer de moeite waard zijn om u te laten adviseren over het bouwen van een SEO-technisch correct opgebouwde website. Ook moet u goed nadenken over de migratie. Niet van de ene hosting partij naar de ander, maar vooral over het migreren van de populariteit van uw domein, maar ook losse URL’s naar de nieuwe. Nadat de website live gaat begint u alsnog met Google Ads en kunt u uw content gaan (her-)schrijven op de belangrijkste zoektermen.
Het kan een lastig zijn, zo niet onmogelijk, om op hoog concurrerende zoektermen organic (gratis) hoog te ranken. Met Google Ads kunt u uw vindbaarheid op deze zoektermen toch verbeteren. Onderzoek heeft aangetoond dat vindbaarheid in zowel de betaalde als de onbetaalde zoekmachine resultaat pagina een versterkende werking op elkaar heeft. Met andere woorden: 2x vertoond worden zorgt ervoor dat bezoekers uw website meer als een authoriteit zien. Onderzoek van Google zelf heeft verder aangetoond dat het pauzeren van Google Ads campagne zoekwoorden die organisch al hoog ranken resulteert in 89% van de verloren clicks niet wordt gecompenseerd. Je zou ook kunnen zeggen: er is dus slechts 11% kanibalisatie. Beide doen dus. Google Ads stelt u verder in staat om snel uw advertentieteksten te vervangen kunt u:
Belangrijke voordelen t.o.v. de “echte” resultaten waar u moet afwachten welke tekst Google zal vertonen. Snel wisselen is er sowieso niet bij.
Laat SDIM u dan helpen. Wij kunnen o.a. het gehele SEO traject en Google Ads campagne tegen beperkte kosten voor u uit handen nemen. Wij geven graag en gratis meer uitleg of een op maat gemaakt advies op basis van uw (nieuwe) website / CMS. Het enige wat u hoeft te doen is even uw gegevens doorgeven. Vraag ons gerust om hulp bij zoekmachine optimalisatie.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op