Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opBij het geven van de gratis second opinion op Google Ads campagnes lopen wij erg vaak tegen het feit aan dat campagnes een hoog verloren vertoningsaandeel hebben door een te laag ingesteld dagbudget. De advertenties uit de campagnes worden dan niet áltijd weergegeven omdat het dagbudget daarvoor te laag is ingesteld. U loopt dus advertentie vertoningen mis, mogelijk ook op een tijdstip dat er een potentiële klant op zoek is.
Als het dagbudget niet toereikend is voor álle clicks die er op een dag gerealiseerd kunnen worden, dan zal Google de advertenties niet altijd vertonen. U kunt door middel van een campagne-instelling kiezen op welke wijze de advertenties in dat geval moeten worden weergegeven:
Er kleven belangrijke nadelen aan het feit dat er advertentievertoningen verloren gaan door een te laag ingesteld dagbudget:
Wilt u weten wat het verloren vertoningsaandeel van uw Google Ads campagne is, ga dan als volgt te werk:
Zet het dagbudget van uw Google Ads Campagne hoger/open. Als u per dag niet te veel geld wil uitgeven, dan kunt u afbieden per advertentiegroep en/of per zoekterm. Zo behoud u optimale controle over de kosten/opbrengsten van de Google Ads campagne.
Let wel op dat u de resultaten van de zoektermen goed in de gaten houdt en de biedingen, op basis van het resultaat van de zoekterm, waarnodig verlaagt of verhoogt. De kosten per click en het aantal clicks kunnen flink fluctueren, bijvoorbeeld door concurrentie of seizoensinvloeden. Het continu monitoren en bijsturen van een Google Ads campagne is daarbij noodzakelijk voor het beste resultaat.
Wil u meer informatie over verloren vertoningsaandeel (budget) of het verbeteren van een bestaande Google Ads campagne, neem dan contact met SDIM op.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op