Programmatic advertising

Programmatic en realtime bidding

Zowel online als traditionele media inkoop verschuift naar “programmatic buying”. Programmatic buying betekent het inkopen EN real-time optimaliseren van digitale advertising (banners, mobile, tekst-ads, video etc.). SDIM is ervaren in het opzetten, optimaliseren en analyseren van programmatic en geeft aan de hand van uw doelstellingen graag een advies op maat.

Waarom SDIM

  • Alleen inzet op bewezen effectieve strategieën
  • Directe support van verschillende DSP’s
  • Volledige transparantie mediaspend
  • Geen budget commitment vereist
  • Programmatic certified voor o.a. Doubleclick
  • Google Web Designer certified
  • Google Analytics Certified
  • Premier Partner
HomeDienstenProgrammatic advertisingProgrammatic en realtime bidding

Voordelen van programmatic buying

  • Biddable, via een online veiling bieden op bereik, impressies, clicks of conversie
  • Real-time, terwijl de campagne draait bijsturen op gerealiseerde, gemeten resultaten
  • Geen budget-commitment meer nodig
  • Nooit meer onderhandelen over tarieven
  • Ook outdoor, radio en TV verschuift naar programmatic!

Wat is programmatic?

Programmatic en RTB worden vaak door elkaar gebruikt. De kern van programmatic is dat systemen automatisch bieden op relevante advertentieruimtes en dat de juiste reclame-uiting (banners, video’s of tekstadvertenties) wordt vertoond aan de juiste persoon op het juiste moment. De oudste vorm van programmatic is…… Google Ads.

Voordelen programmatic adverteren

  • Nauwe targeting mogelijk (affiniteiten, tijd, demografisch, device, locatie etc.)
  • Goedkoper
  • Geen waste
  • Koppeling van media (bijv. realtime banners gelijktijdig tonen aan uw radio campagne)
  • Remarketing mogelijkheden (bijv. het opvolgen van TV commercials met display)
  • Gebruik van data om vergelijkbare doelgroepen aan uw huidige te bereiken
  • Full funnel bereik over alle fases van het aankoopbeslissingsproces
  • Meetbaar en inzichtelijk resultaat

Het realtime aspect maakt het mogelijk om de kosten af te stemmen op de baten. De ruime ervaring met optimalisatie van biedingen maakt dat SDIM weet hoe uw resultaten kunnen worden gemaximaliseerd. De trend is dat steeds meer online media inkoop verschuift naar veilingen. Omdat bij advertentieveilingen de prijs variabel is kan  inkoop vaak ruim goedkoper dan traditionele advertising. Door het gebruik van (externe) databronnen is het mogelijk om alleen te bieden op vertoningen aan juist die “ene” persoon die binnen uw doelgroep valt.

Wat levert SDIM?

Om maximaal rendement uit uw programmatic campagne te halen is kennis en ervaring nodig. Uw campagne moet correct ingericht worden en voortdurend geptimaliseerd. Een goed opgezette campagne scoort daardoor meteen. U betaald simpelweg minder leergeld. De optimalisatie zorgt voor de verdere maximalisatie van de resultaten. SDIM heeft ruime ervaring met optimalisatie van veilinggebaseerde online media en kent alle systemen, meting, tools en kanalen om voor u tegel de laagste kosten het maximale resultaat te behalen.


Vragen over Programmatic en realtime bidding?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op