Save the Children

“In 2017 hebben we als eerste stap onze Google Ads Grants ondergebracht bij SDIM. Vervolgens hebben we in 2018 in nauwe samenwerking met SDIM onze online marketing funnel ingericht volgens het See-Think-Do-Care model. Onze Google Ads (Grants en Paid), Facebook Ads, YouTube en Google Analytics zijn nu hierop aangepast en worden door SDIM beheerd. Een bewerkelijke klus om in te richten, maar door de fijne en open werkwijze met SDIM, hebben we grote stappen gemaakt. Door het Google Datastudio dashboard hebben we goede grip op zowel onze kanalen als de verschillende fases van STDC.

Menno, Boris, Steven, Bart en Tijmen zijn onze vaste aanspreekpunten. Stuk voor stuk mensen met kennis van zaken, kritisch, flexibel en meedenkend. We kunnen met al onze online marketing vragen bij ze terecht en kunnen altijd rekenen op een snelle reactie. We staan samen aan de basis van een mooi online platform met als doel om onze missie (het helpen van kinderen in nood) te realiseren!”

En in november 2018 volgde daarop dit grote compliment:

“Ik wilde jullie bedanken voor de grote inzet afgelopen dagen! De media aandacht voor Jemen en de aanvullende campagne voor Black Friday heeft records gebroken. In 5 dagen tijd hebben we we 1/3 van ons totale budget realiseerd, ongelofelijk:

  • Meer dan 70% van de conversies via Mobile.
  • Meer dan 60% van de conversies via CPC.
  • De kosten van Google en Facebook vallen hierbij in het niet.

Menno en Boris die ’s avonds en in het weekend de campagne hebben gemonitord en ook nog een display campagne hebben ingericht. En we hebben nog een mooie A/B-test kunnen doen, waarbij Steven het script vrijdag snel nog heeft getweaked. Heel tof allemaal.”

Jeroen Beelen – Digital & Marketing Automation Manager bij Save the Children