Terug naar cases

Campagne Concept Surfana: Choose the good life

Surfana verspreidt de liefde voor surfen en de bijbehorende lifestyle. Met hun surflessen, camps en unieke evenementen in Bloemendaal, Zandvoort en Vlieland maken ze een avontuurlijk en actief leven toegankelijk voor iedereen. Hun motto is niet voor niets: Choose the Good Life!

Een tramhalte met abri van de Surfana campagne gemaakt door SDIM

Uitdaging

Surfana is ambitieus: het wil het eerste merk worden waar mensen aan denken bij surfen en de surf lifestyle. Om dit doel te bereiken, vroegen ze SDIM een creatief concept te bedenken voor hun betaalde social kanalen. De campagne moest de naamsbekendheid vergroten, maar ook een koppeling maken met Surfana’s verschillende producten, zoals kampen voor kinderen, tieners en volwassenen.

Inzicht

Veel mensen zoeken naar manieren om te ontsnappen aan de hectiek en sleur van het dagelijkse leven. Een leven vol computers, files, afspraken en verplichtingen. De surf lifestyle staat daar ver vanaf. Surfen belooft avontuur, buiten zijn, bewegen en ontspanning. Surfen wordt bovendien geassocieerd met tropische locaties, paradijselijke stranden en maanden rondtrekken in een oud busje. Hierdoor lijkt de surf lifestyle voor de meeste mensen onbereikbaar. 

Surfana biedt al zijn activiteiten op een toegankelijke manier en voor veel mensen dicht bij huis aan. Hierdoor wordt surfen – en daarmee The Good Life – voor iedereen bereikbaar. Bij Surfana hoef je dus niet te kiezen tussen een druk werkend leven en een avontuurlijk leven, maar kun je ze combineren. Het is niet of-of, maar en-en.

Campagne

In het concept dat SDIM heeft uitgewerkt, wordt gespeeld met de overeenkomsten tussen surfen en de beslommeringen op kantoor, thuis en op school. SDIM bedacht slimme copylines, en plaatste deze op bestaand beeldmateriaal van Surfana. Hierdoor ontstaan beelden die aanzetten tot nadenken en zorgen voor een glimlach. De surf lifestyle wordt zo bovendien gepresenteerd als aantrekkelijke aanvulling op het hectische leven van alledag.

Resultaat

De campagne van Surfana heeft meer dan een half miljoen mensen met interesse in surfen bereikt. Hierdoor is de doelstelling om de naamsbekendheid van Surfana te vergroten ruimschoots behaald. Daarnaast zag Surfana een significante stijging in het aantal boekingen voor camps en lessen.

Overzicht aantal posts van Surfana campagne 2023

Ook opvallen met creatieve content?

Wil je ook de naamsbekendheid van je merk vergroten, of heb je een ander uitdagend vraagstuk? Onze creatieve contentmakers gaan graag met je in gesprek!

Vragen over SDIM en Surfana: surf lifestyle voor iedereen?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op