SEO Content

SEO Copywriting

Succesvolle websites zijn niet zomaar goed vindbaar: ze zijn vooral goed vindbaar voor de juiste doelgroep. Zo hecht Google steeds meer waarde aan de kwaliteit van uw content. De SEO copywriters van SDIM zorgen ervoor dat uw teksten SEO proof zijn én prettig leesbaar voor uw doelgroep.

Waarom SDIM

  • Expert in 30+ SEO-tools
  • Realtime SEO-probleem signalering inbegrepen
  • Eigentijdse Full funnel SEO aanpak
  • Ervaring met elk CMS (Wordpress, Magento etc.)
  • Expert in website migraties

Hoe gaat een copywriter te werk?

Een zoekwoorden onderzoek en contentstrategie liggen ten grondslag aan goede SEO copy. Copywriters, ook wel tekstschrijvers genoemd, nemen het zoektermenonderzoek als basis. Een uitgebreid zoekwoordenonderzoek brengt allereerst in beeld op welke termen uw doelgroep zoekt. Door de verschillende fases in de customer journey van de gebruiker te koppelen aan zoektermen, krijgt u inzicht in de zoekintenties van de gebruiker.

Customer journey

Voor de customer journey zijn verschillende modellen van toepassing. Google noemt het See, Think, Do, Car; SDIM gebruikt de termen Awareness, Consideration, Action en Loyalty. Aan een zoekterm kan vaak worden afgelezen wat de intentie is geweest van de gebruiker. Aankoopgerichte zoekwoorden verschillen wezenlijk van zoektermen die informatie zoeken of een vraag bevatten.
Deze categorisering van intentie wordt ook toegepast bij het schrijven van teksten.

SEO teksten schrijven

Copywriters creëren kwalitatieve content en implementeren de zoektermen op nauwkeurige wijze in de content van uw website terwijl uw website ondertussen prettig leesbaar blijft voor uw bezoekers.

Voordelen van SEO copywriting en content optimalisatie

  • Productie van kwalitatieve content waarin de gebruiker centraal staat en die goed vindbaar is in zoekmachines als Google
  • De boodschap van uw organisatie bereikt uw doelgroep
  • Goede content wordt eerder gedeeld en verwijzingen dragen bij aan de autoriteit van de website
  • Duidelijke teksten zorgen ervoor dat bezoekers een actie ondernemen, wat zorgt voor een hoger conversiepercentage

Waarom SEO copywriting bij SDIM?

De basis van een goede SEO copywriting strategie van SDIM omvat:

  • Contentstrategie en inventarisatie van beschikbare content
  • Zoekwoorden: gebruik van de juiste zoekwoorden op de juiste plaatsen met de juiste frequentie, gebaseerd op het zoekwoordenonderzoek
  • Kwaliteit tekst: leesbaarheid van vindbare tekst
  • Kwantiteit tekst: voldoende unieke content, geoptimaliseerd voor SEO
  • Paginastructuur: pagina’s met specifiek zoekwoordendoel
  • Tags en anchor text: title tags en meta descriptions voor pagina’s en beschrijving van afbeeldingen
  • Code: correct gebruik van opmaakcode
  • Redigeren en herschrijven van bestaande content
  • Training van webredacteuren

Contentoptimalisatie een continue proces

Het proces van het optimaliseren van de content stopt nooit. In de set-up fase maakt u met SDIM al meteen een begin met de optimalisatie van de content van uw website. In de structurele optimalisatiefase is het van belang om de inhoud van uw website te blijven updaten en bijwerken om het beste uit uw SEO-traject te halen. SDIM begeleidt dit traject volledig.


Vragen over SEO Copywriting?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op