SEO copywriting

Succesvolle websites zijn niet gewoon goed vindbaar: ze zijn vooral goed vindbaar voor de juiste doelgroep. Zo hecht Google steeds meer waarde aan de kwaliteit van uw content. De SEO copywriters van SDIM zorgen ervoor dat uw website in beeld komt bij de bedrijven en consumenten waar u uw pijlen op heeft gericht. Een zoekwoordenonderzoek en contentstrategie ligt hieraan ten grondslag.

Hoe gaat een copywriter te werk?

Copywriters, ook wel tekstschrijvers genoemd, nemen het zoektermenonderzoek als basis. Een uitgebreid zoekwoordenonderzoek brengt allereerst in beeld op welke termen uw doelgroep zoekt. Door de verschillende fases in de customer journey van de gebruiker te koppelen aan zoektermen, krijgt u inzicht in de intenties van de gebruiker.

Customer journey – ACAL model

Wij gebruiken hiervoor het ACAL model. Dit staat voor Awareness, Consideration, Action en Loyalty. Dit is vergelijkbaar met het See Think Do Care model van Google. Is het doel bijvoorbeeld om bewustzijn te creëren bij de bezoeker door de juiste informatie te geven of moet de content aanzetten tot een aankoop?
Deze data gebruikt de copywriter bij het schrijven van SEO teksten.

SEO teksten schrijven

De SEO copywriters van SDIM creëren kwalitatieve content en implementeren de zoektermen op nauwkeurige wijze in de content van uw website terwijl uw website prettig leesbaar blijft voor uw bezoekers.

Voordelen van SEO copywriting en content optimalisatie

  • Productie van kwalitatieve content waarin de gebruiker centraal staat en die goed vindbaar is in zoekmachines als Google
  • De boodschap van uw organisatie bereikt uw doelgroep
  • Goede content wordt eerder gedeeld en verwijzingen dragen bij aan de autoriteit van de website
  • Duidelijke teksten zorgen ervoor dat bezoekers een actie ondernemen, wat zorgt voor een hoger conversiepercentage

Waarom SEO copywriting bij SDIM?

De basis van een goede SEO copywriting strategie van SDIM omvat:

  • Contentstrategie en inventarisatie van beschikbare content
  • Zoekwoorden: gebruik van de juiste zoekwoorden op de juiste plaatsen met de juiste frequentie, gebaseerd op het zoekwoordenonderzoek
  • Kwaliteit tekst: leesbaarheid van vindbare tekst
  • Kwantiteit tekst: voldoende unieke content, geoptimaliseerd voor SEO
  • Paginastructuur: pagina’s met specifiek zoekwoordendoel
  • Tags en anchor text: title tags en meta descriptions voor pagina’s en beschrijving van afbeeldingen
  • Code: correct gebruik van opmaakcode
  • Redigeren en herschrijven van bestaande content
  • Training van webredacteuren

Contentoptimalisatie een continue proces

Het proces van het optimaliseren van de content stopt nooit. In de set-up fase maakt u met SDIM al meteen een begin met de optimalisatie van de content van uw website. In de structurele optimalisatiefase is het van belang om de inhoud van uw website te blijven updaten en bijwerken om het beste uit uw SEO-traject te halen. SDIM begeleidt dit traject volledig.

Vragen over SEO copywriting?

Daan Aussems

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.