Om een beter beeld te vormen van de resultaten van een Google Ad campagne, is het altijd mogelijk om ons beeld verrijken met Google Analytics data. Het nadeel is echter dat de data uit Google Analytics niet direct beschikbaar is in de interface van Google Ads. Om tot verrijkte data te komen moet er wel overgeschakeld worden naar Google Analytics.
Het is echter mogelijk om een aantal metrics vanuit Google Analytics direct te laten verschijnen in een Google Ads account. De koppeling is gelukkig eenvoudig gemaakt. Om een Analytics account te koppelen klik je op ‘Mijn account’ en vervolgens op ‘Gekoppelde accounts’. Klik je vervolgens in het volgende menu aan de linkerzijde op Google Analytics, dan verschijnen alle profielen in beeld die gekoppeld kunnen worden. In het Google helpcentrum staat gedetailleerde beschreven hoe een koppeling tot stand kan worden gebracht.
Zodra de koppeling gemaakt is tussen het Ads en het Analytics account, is het mogelijk om een drietal nieuwe metrics toe te voegen aan de huidige statistieken. Het gaat om het Bouncepercentage, Pagina’s per bezoek en de Gemiddelde bezoekduur.
De drie metrics vanuit Google Analytics zijn beschikbaar binnen de tabs Campagnes, Advertentiegroepen, Advertenties en Zoekwoorden. Deze sets aan data geven ons nieuwe inzichten in de Ads campagnes. Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid om advertentieteksten te beoordelen op basis van het bouncepercentage of gebruik deze metrics om de kwaliteit van zoekwoorden te bepalen nog voordat deze geconverteerd hebben.
Hulp nodig van een specialist?
Reacties (0)