Meer op bol verkopen met bol.com Sponsored Products

Voor een webshop is het al een tijd mogelijk om op bol.com te verkopen. Met behulp van een productfeed kunt u tegen een vaste bemiddelingsbijdrage uw productaanbod op bol verkopen. En dit kan aanzienlijke extra omzet opleveren. Om het verkopen via bol.com nog aantrekkelijker te maken, heeft bol.com onlangs Sponsored Products geïntroduceerd. Wij brengen u in deze blog graag op de hoogte.

Bol.com Sponsored Products

Met Sponsored Products kunt u nog meer op bol verkopen. Dit doet u door uw producten via een Cost Per Click-model onder de aandacht te brengen. Verkopen via bol.com Sponsored Products lijkt daarmee op adverteren via Google AdWords.

Om aan de slag te gaan met bol.com Sponsored Products moet u een Zakelijk Verkoper-account hebben waarmee u actief op bol.com producten verkoopt. Om deze vervolgens extra onder de aandacht van de bol.com-bezoekers te brengen kunt u nu voor Sponsored Products kiezen. Voor deze geselecteerde producten betaalt u, naast een vaste bemiddelingsbijdrage, additionele kosten per klik.

In tegenstelling tot Google AdWords hanteert bol.com minimum-CPC’s. U kunt meebieden vanaf € 0,25. Met dat bod doet u automatisch mee aan de veilingen voor de categorieën waar de door u gekozen producten onder vallen. Biedingen kunt u vervolgens op categorie- of productniveau hanteren. De resultaten van de campagne kunt u inzien via een overzichtelijke interface.

Het Bol.com dashboard voor Sponsored Products

Meer bol verkopen realiseren, wat is de juiste strategie?

Het klinkt in eerste instantie wellicht gek om nog meer te betalen om uw producten te verkopen. Maar met een juiste strategie kan dit toch interessant zijn. Allereerst kijkt u naar de bemiddelingsbijdrage per product. Is er buiten deze bemiddelingsbijdrage nog ruimte voor meer advertisingbudget, dan kan het inzetten van Sponsored Products interessant zijn.

De producten die overblijven kunt u inzetten om meer verkoop te realiseren. Uiteraard zult u moeten testen wat voor u de juiste biedingen zijn en dienen de additionele kosten scherp gemonitord te worden. Wanneer bijvoorbeeld bepaalde producten te veel klikken opleveren en beperkte extra verkoop opleveren, kan de totale Cost Per Sale (CPS) te hoog worden en dat wilt u uiteraard voorkomen.

Maak gebruik van bid-multipliers

Bol.com biedt u als verkoper de mogelijkheid om gebruik te maken van bid-multipliers. Daarmee is het mogelijk om procentueel op of af te bieden op shopper targets (In-market, Cross-sell of Max. Reach) of placement types (Homepage & Discovery, Browse & Search of Product Detail & Cart). De resultaten van shopper targets en placement types kunnen onderling behoorlijk verschillen en ook de concurrentie kan variëren, waardoor u in sommige categorieën hoger wilt bieden dan in andere, dus het loont zeker om hiermee te testen.

SDIM is overtuigd. Bol.com Sponsored Products is een interessante mogelijkheid die een extra boost kan geven aan uw verkopen via bol.com. Heeft u nog vragen over bol.com Sponsored Products? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via onderstaand contactformulier.

Contact

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *