Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opWie zijn website hoger wil laten scoren in Google, moet rekening houden met vele verschillende rankingfactoren. In totaal zijn dit er meer dan 200. Welke waren in 2016 de belangrijkste? En waar moet uw aandacht naar uitgaan in 2017? In de whitepaper van Searchmetrics gebaseerd op data uit de Verenigde Staten worden vele factoren behandeld. Wij hebben de belangrijkste bevindingen samengevat in deze blogpost.
De whitepapers van Searchmetrics zijn ieder jaar weer ‘verplicht leesvoer’ voor webmasters, SEO-specialisten en (online) marketeers. Deze uitgave over de algemene rankingfactoren is zelfs extreem populair. De studie zoals we deze kennen wordt dit keer voor het laatst gepubliceerd. Althans in deze vorm. Searchmetrics geeft terecht aan dat de inhoud simpelweg niet meer zo universeel toepasbaar is als voorheen. Rankingfactoren die van toepassing zijn op alle industrieën hebben grotendeels opgehouden te bestaan.
De praktijk van grote ‘Google-updateshandleidingen’ is dood. We zijn nu in een tijdperk aangekomen dat wordt gedicteerd door Googles Machine Learning-algoritme. Zoekmachines evalueren als geen ander en kijken naar de intentie en URL’s die overeenkomen met een realtimezoekopdracht. Veranderingen in Googles rankingfactoren vinden nu vloeiend plaats en zijn extreem industrie-gevoelig.
Maar waarom dan toch deze whitepaper, kunt u zich afvragen. Het antwoord hierop is heel simpel. Searchmetrics wil de markt toch algemene benchmarkwaarden bieden om patronen en trends te kunnen identificeren. Vanaf volgend jaar gaat Searchmetrics industrie-gerelateerde whitepapers publiceren.
Het is dan ook niet zo vreemd dat de voornaamste conclusie uit deze whitepaper is dat de belangrijkste rankingfactor is dat de content perfect is afgestemd op een geoptimaliseerde pagina-architectuur en gebruikersintentie. Een samenvatting van de top 20 algemene rankingfactoren wordt aangeboden door Searchmetrics in een handige infographic.
De andere highlights uit de whitepaper van Searchmetrics zijn:
Voor de oplettende webmaster, SEO-specialist en marketeer moeten bovenstaande bevindingen niet als een verrassing komen. Desondanks kan het wel altijd erg prettig zijn om de bevestiging te krijgen dat u goed bezig bent. Dat u weet wat er speelt en leeft in de markt en op welke gebieden in het nieuwe jaar de focus moet liggen.
Heeft u een vraag over uw SEO strategie voor 2017? Neem dan hieronder contact met ons op of laat een reactie achter. We helpen u graag verder op weg.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord