Content marketing

Digital PR

Digital PR is een methode om met jouw bedrijf in het nieuws te komen. Dat levert je meer naamsbekendheid en autoriteit op. Maar een Digital PR-campagne opzetten is lastig, want je concurreert met het hele land om aandacht in de media. Wij helpen jou met het bedenken van originele persberichten en bezorgen die bij relevante media.

Waarom SDIM

  • Top 3 Emerce 100
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Transparante pricing
  • Hoog kennisniveau
HomeDienstenContent marketingDigital PR

Wat maakt Digital PR iets voor jou?

Ieder bedrijf wil op een positieve manier in de media komen. Met Digital PR creëer je content die zo origineel en waardevol is, dat media er aandacht aan besteden. Als andere websites over jou schrijven dan draagt dat bij aan jouw betrouwbaarheid en naamsbekendheid.

Daarnaast kan Digital PR bijdragen aan je SEO autoriteit. Wanneer jouw persbericht wordt overgenomen, dan kan dit resulteren in een backlink. Dat maakt het een creatieve manier van linkbuilden en dat is het verschil met reguliere PR. In tegenstelling tot links kopen, kun je met Digital PR links verdienen omdat je iets van waarde biedt. Dit is eigenlijk hoe linkbuilden is bedoeld. Daarmee is Digital PR een mooi samenspel tussen content marketing en SEO.

Welke methodes kun je gebruiken voor Digital PR?

  • Data gebruiken: Je maakt een persbericht rondom een data-onderzoek. Dit kan data zijn waar je al over beschikt of data uit openbare bronnen. Of een combinatie daarvan. Hiermee onderbouw je een trend of ontwikkeling waar niet eerder over is geschreven.
  • Enquêtes: Je verstuurt vragenlijsten en creëert zo je eigen dataset. Hier haal je vervolgens nieuwshaakjes uit. Dit kun je doen binnen je eigen klantenbestand of je schakelt een bureau in dat snel een representatieve groep samenstelt.
  • Expertise-commentaar: Jij hebt als bedrijf bepaalde expertkennis over een onderwerp en je deelt dit om de buitenwereld te helpen. Hiermee kun je zelf iets aan de kaak stellen of reageren op een actueel thema.

Hoe gaan we te werk?

  1. Research en brainstorm: Samen komen we tot content-ideeën die we willen uitwerken. Daarnaast kijken wat nodig is om deze ideeën uit te werken. Hebben we bijvoorbeeld data of interviews nodig? Ook kijken we naar het doel van de Digital PR-campagne. Wie is onze doelgroep? En willen we bijvoorbeeld meer bekendheid krijgen of leads genereren? Op basis van research en een brainstorm komen we tot enkele onderwerpen die geschikt zijn om uit te werken tot persberichten die aansluiten bij het doel van de campagne.
  2. Creatie: We werken de ideeën uit. We gieten het idee in de vorm die daar het meest geschikt voor is: bijvoorbeeld in tekst, een video of een infographic. Of een mooie combinatie daarvan.
  3. Outreach: We kijken welke relevante media we gaan benaderen met ons persbericht. Dit is belangrijk, omdat we hiermee rekening houden bij het uitwerken van de ideeën. De toon van jouw content moet aansluiten bij die van de relevante media.
  4. Campagne lanceren: We maken de content aantrekkelijk op en versturen de persberichten met onze tools naar de geselecteerde media.
  5. Evalueren: We bespreken wat de campagne heeft opgeleverd. Welke media hebben ons bericht overgenomen en welke backlinks hebben we gekregen? Daarnaast evalueren we het proces, waarna we samen verdergaan naar de volgende Digital PR-campagne.

Wij loodsen je door het hele proces en zijn jouw creatieve sparringpartner. Wat voor bedrijf je ook hebt, voor iedere branche kunnen we originele content bedenken. Zie jij het zitten om met jouw bedrijf een origineel persbericht te maken? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.


Vragen over Digital PR?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op