Enhanced E-commerce

Heeft u of bent u verantwoordelijk voor een webshop, dan is het doormeten van geplaatste transacties een minimale vereiste om het effect van uw online inspanningen inzichtelijk te

maken. Met behulp van de Google Analytics e-commerce code kunt u elke geplaatste order inzichtelijk maken. Zo registreert u per order onder meer de totale orderwaarde en welke
producten er zijn afgenomen. Met Enhanced E-commerce brengt Google Analytics uw e-commerce rapporten naar een hoger niveau.

Voordelen Enhanced E-commerce

Naast de standaard Google Analytics e-commerce meting, wordt er met Enhanced E-commerce tracking een flink aantal extra metingen uitgevoerd binnen uw webshop. Met deze additionele
metingen krijgt u inzage in de volgende e-commerce rapporten:

  • Winkelgedraganalyse: Dit rapport geeft u een uitgebreide funnelanalyse van uw webshop, van homepage tot bedankpagina.
  • Productprestaties: Gedetailleerde productgegevens zoals het aantal vertoningen van een product en hoe vaak een product is toegevoegd aan een winkelmandje.
  • Verkoopprestaties: Inzage in uw online transacties en retouren.
  • Productlijstprestaties: Dit rapport geeft u inzage in hoe goed producten presteren binnen bepaalde productlijsten. Een productlijst is bijvoorbeeld een carrousel op de homepage
    of de producten die worden vertoond na een zoekopdracht binnen de website.
  • Marketing: In de marketingrapportages ziet u het effect van promoties zoals een actiebanner op de homepage of het gebruik van kortingcodes.

Enhanced E-commerce implementatie

De implementatie van Enhanced E-commerce tracking kan enige complexiteit met zich meebrengen. Op de gehele website dienen een flink aantal extra Google Analytics codes geïmplementeerd en getest te worden. Daarnaast zijn er binnen het Google Analytics account zelf ook extra werkzaamheden vereist zodat de data goed wordt gerapporteerd. S&D Interactive Media kan u daarbij ondersteunen door het volgende voor u uit handen nemen:

  • Het opstellen van een implementatiedocument voor de webbouwer.
  • Het aansturen van de webbouwer ten behoeve van een gewenste implementatie.
  • Controle van alle extra metingen binnen we website.
  • Instellen van Enhanced E-commerce binnen Google Analytics.
  • Het aanmaken van dashboards/rapportages op basis van de nieuwe rapportages die beschikbaar zijn gekomen.

Vragen over Enhanced E-commerce?

Steven Eck, van

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.