Google Ads campagnes

Bing Adverteren; nuttig?

HomeHelpcentrumGoogle Ads campagnesBing Adverteren; nuttig?

Google is veruit de grootste zoekmachine in Nederland, met een marktaandeel van ruim 93%. Waarom zou je je online marketing activiteiten dan toch op Bing richten? Hoewel Bing in Nederland (nog) niet groot is, heeft het in Amerika een marktaandeel van 28%. Als je internationaal actief bent is Bing dus zeker interessant. Maar ook in Nederland is het marktaandeel groeiende. In 2010 was dit marktaandeel 1%, in 2013 groeide Bing naar 2 a 3%.

Vergeleken met Google is het marktaandeel natuurlijk beperkt, maar toch kan Bing Ads een goede aanvulling zijn voor zijn voor de grotere adverteerders op Google Ads. Het 2% marktaandeel is goed voor 387 miljoen zoekopdrachten per jaar. Voor een adverteerder valt hier dus wel degelijk wat te halen!

De concurrentie op Bing is veel minder hevig dan op Google. Waar je op Google vaak teveel moet betalen voor een algemene zoekterm, en je gedwongen wordt longtail zoektermen toe te voegen, is dit op Bing beter mogelijk. De lagere concurrentie leidt ook tot lagere gemiddeld lagere kosten per click, waardoor de online doelstelling eerder haalbaar zijn. Benchmarks laten zien dat 10% extra volume haalbaar is en 5% realistisch (t.o.v. Google Ads)

Adverteren op Bing Ads Nederland zet je in via Microsoft Adverteren. De ontwikkelingen van deze dienst volgen elkaar in rap tempo op: In mei is de bieding en budget suggestie mogelijkheid verbeterd. Ook is het eenvoudiger geworden om een bestaande Google Ads campagne te importeren in de Microsoft Advertising omgeving (Bing Ads). De set-up van een campagne is hierdoor vele malen eenvoudiger geworden.
In juni is de ‘Broad Match Modifier’ toegevoegd. Deze werkt hetzelfde als in Google Ads, door het plaatsen van een ‘+’ voor een zoekwoord, wordt deze als breed beschouwd. Daarnaast is het mogelijk geworden om dynamische tekstadvertenties toe te voegen, oftewel keyword insertion.

Bing Adverteren, iets voor u?

Bent u geïnteresseerd in de inzet van een campagne op de zoekmachine Bing? Neem dan contact op met S&D interactive Media voor een afspraak, offerte of voor een gratis berekening van de te verwachten ROI.

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op