Google AdWords Search Funnels

In Google AdWords worden de conversies toegekend aan het laatste zoekwoord dat is aangeklikt voordat een conversie wordt gemaakt. Echter, het conversiepad bestaat vaak uit meerdere vertoningen of klikken van zoekwoorden die ook hun bijdrage hebben geleverd aan het conversieproces. Met behulp van de Google Search Funnels is het mogelijk om ook deze zoekwoorden in het conversiepad in kaart te brengen. Alle vertoonde of aangeklikte zoekwoorden op het conversiepad krijgen op deze manier een betekenis die nieuwe mogelijkheden geven bij de optimalisatie van AdWords campagnes.

Google Search Funnels rapportages

De Google Search Funnels functie in AdWords is opgedeeld in een zevental verschillende rapportages die ieder op eigen wijze inzicht geven in het conversieproces:

  • Begeleide klikken en vertoningen: Dit rapport geeft het aantal begeleide klikken of vertoningen weer voor elk zoekwoord, elke advertentiegroep en elke campagne. Dit zijn de klikken of vertoningen op het conversiepad vóór de laatste klik.
  • Begeleide conversies: Dit rapport geeft een overzicht weer van de door klikken ondersteunende conversies.
  • Eerste-klik-analyse: Met behulp van dit rapport kunt u zien met welke campagne, advertentiegroep of zoekwoord een conversiepad begonnen is.
  • Laatste-klik-analyse: Vergelijkbaar met de “eerste-klik-analyse”. Met dit rapport kunt u bekijken met welke campagne, advertentiegroep of zoekwoord een conversiepad is beëindigd.
  • Toppaden: Dit rapport laat een overzicht zien van de meeste voorkomende conversiepaden.
  • Vertraging: Hierin kan men zien hoeveel uren of dagen er tussen de eerste klik en de uiteindelijke conversie zit.
  • Padlengte: In dit rapport kan bekeken worden hoeveel klikken er (gemiddeld) nodig zijn geweest voorafgaand aan een conversie.

Zoals gezegd breng je met de Google Search Funnels het hele conversiepad in kaart. Belangrijk hierbij is wel dat deze zoektermen aanwezig moeten zijn in uw AdWords campagne. De Google Search Funnels maken namelijk uitsluitend gebruik van de zoektermen die ook te vinden zijn in uw AdWords campagne. Om de conversiepaden zo goed mogelijk in kaart te brengen, is het dus belangrijk dat u een uitgebreide AdWords campagne heeft.

Heeft u nog vragen over de Google Search Funnels of wilt u meer weten over de Google AdWords diensten van S&D Interactive Media, neem dan direct contact op.

Vragen over Google AdWords Search Funnels?

Bas Poorten, van

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.