Online business intelligence

Uw webbanalytics, CRM en andere interne klantsystemen en het internet zelf leveren data. Data die u kunt gebruiken om vragen te beantwoorden:

  • Hoe kan uw organisatie deze data gebruiken voor het maken van betere business beslissingen?
  • Hoe kunt uw media effectiever inzetten op uw bottom line?
  • Wat is de life-time value ROI van (online)marketing efforts?
  • Welke strategische marketing kanalen dragen bij aan de bottom-line resultaten?
  • En welke online kanalen scoren het best?
  • Wat is de ROI van mijn totale (online-)advertising investeringen?
  • In welke mate dragen verschillende devices bij aan het resultaat?
  • Hoeveel budget voor online marketing is optimaal?

Het doel van data

  • Het leveren van inzicht in de totale gerealiseerde resultaten van uw website
  • Inzicht in de werkelijke resultaten van uw campagnes
  • Inzicht in de bijdrage van marketing budgetspend aan uw totale business
  • Het opbouwen van learnings en succesfactoren
  • Het creeren van inzichten die (online-)marketing en advertising helpen optimaliseren

Wat levert SDIM

SDIM levert data consultancy en operations en detacheert data professionals:

  • Custom scoreboards en dashboards
  • Trendmonitoring
  • Doelgroep data verzameling online
  • KPI inventarisatie en afgeleide metric tracking
  • Advies op datakoppelingen (bijv. CRM en Webanalytics)
  • Implementatie en advies op tooling en software
  • Het actionable maken van marketing data
  • Data management
  • Full-funnel en cross-device insights

Vragen over Online business intelligence?

Jan Dirkzwager

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.