U weet ongetwijfeld dat email een belangrijk onderdeel van uw online marketing is. Er zijn een aantal soorten e mailadressen:
- Bestaande klanten
- Potentiele klanten
- Nieuwsbrief inschrijvers
- Relaties
- Gekochte email bestanden
Heeft u er echter bij nagedacht dat u ook berichten kunt sturen via sociale media? En ook die meldingen komen veelal in de gebruikers mailbox terecht. Wist u dat e-mailadressen ook kunnen worden gebruikt om display en social advertising in te zetten op uw e-mailadressen? Wist u dat u e-mailadressen soms niet eens nodig hebt om uw bestaande relaties online te bereiken? Het draait allemaal om uw klantenbestand/CRM. Welke gegevens verzamelt uw en hoe kunt u die gebruiken voor online marketing doeleinden.
E-mail gebruik voor marketingdoeleinden
E-mailadressen kunnen voor verschillende marketing communicatie doeleinden worden gebruikt:
- Natuurlijk het verzenden van gepersonaliseerde emails
- Email retargeting campagnes (bijv. Facebook en Gmail)
- Social media posting
- Leadgeneration campagnes (vaak op ingekochte bestanden)
- Als identifier voor de inkoop van doelgroep data
S&D Interactive media helpt u bij de strategische keuzes voor de overdracht van kennis t.a.v. alle mogelijkheden, met name de nieuwere, zoals email retargeting en marketing automation:
- Uw doelgroep persoonlijk bereiken
- Via het juiste kanaal
- Met de juiste boodschap
- Op het juiste moment in het aankoopbeslissingsproces
- Gericht op uw doelstelling
- Inzichtelijk