Emailmarketing en eCRM

U weet ongetwijfeld dat email een belangrijk onderdeel van uw online marketing is. Er zijn een aantal soorten e mailadressen:

  • Bestaande klanten
  • Potentiele klanten
  • Nieuwsbrief inschrijvers
  • Relaties
  • Gekochte email bestanden

Heeft u er echter bij nagedacht dat u ook berichten kunt sturen via sociale media? En ook die meldingen komen veelal in de gebruikers mailbox terecht. Wist u dat e-mailadressen ook kunnen worden gebruikt om display en social advertising in te zetten op uw e-mailadressen? Wist u dat u e-mailadressen soms niet eens nodig hebt om uw bestaande relaties online te bereiken? Het draait allemaal om uw klantenbestand/CRM. Welke gegevens verzamelt uw en hoe kunt u die gebruiken voor online marketing doeleinden.

E-mail gebruik voor marketingdoeleinden

E-mailadressen kunnen voor verschillende marketing communicatie doeleinden worden gebruikt:

  • Natuurlijk het verzenden van gepersonaliseerde emails
  • Email retargeting campagnes (bijv. Facebook en Gmail)
  • Social media posting
  • Leadgeneration campagnes (vaak op ingekochte bestanden)
  • Als identifier voor de inkoop van doelgroep data

S&D Interactive media helpt u bij de strategische keuzes voor de overdracht van kennis t.a.v. alle mogelijkheden, met name de nieuwere, zoals email retargeting en marketing automation:

  • Uw doelgroep persoonlijk bereiken
  • Via het juiste kanaal
  • Met de juiste boodschap
  • Op het juiste moment in het aankoopbeslissingsproces
  • Gericht op uw doelstelling
  • Inzichtelijk