Programmatic advertising

Digitale radio reclame en spot advertising

Radio reclame is reeds bewezen effectief voor het realiseren van kwalitatieve traffic naar websites en awareness. Online -streaming- radio luisteren stijgt. Radio spot advertising verschuift dan ook steeds meer naar internet. En dat biedt grote voordelen voor adverteerders.

Waarom SDIM

  • Alleen inzet op bewezen effectieve strategieën
  • Directe support van verschillende DSP’s
  • Volledige transparantie mediaspend
  • Geen budget commitment vereist
  • Programmatic certified voor o.a. Doubleclick
HomeDienstenProgrammatic advertisingDigitale radio reclame en spot advertising

Aanbieders digitale radio spot reclame

Natuurlijk bieden de traditionele zenders ook digital radio spot advertising. Online is echter meer mogelijk. Er zijn vele web-only “stations”, maar vooral ook streaming muziekdiensten als Spotify en Deezer bieden inmiddels al groot bereik.

  • Spotify
  • Online Media Services, waaronder BNR en 538
  • The Media Exchange (technologie)
  • Youtube
  • STER
  • TMG, waaronder Skyradio etc.
  • en een sterk groeiend ander aantal aanbieders

Verschillende aanbieders bieden in toenemende mate doelgroep targeting en mogelijkheden die veel verder gaan dan traditionele lineaire radio spots. Het voert te ver om hier alle ontwikkelingen te bespreken. Neemt u van ons aan dat het hard gaat en dat onze verwachting is dat radio advereren op termijn volledig veiling-based, programmatic en digitaal zal worden. Tijd om nu ervaring op te doen en concurrentie voor te blijven dus. Reserveer 20% van uw radio budget simpelweg voor toevoeging van online radio reclame en vraag SDIM om kennis en advies.

Voordelen van online radio adverteren

Online radio spots zijn feitelijk display banners met audio. Omdat online spots niet meer worden “uitgezonden” maar zoals een banner worden geserveerd op radiostations en muziekdiensten onstaan grote voordelen voor adverteerders:

  • Zakelijke doelgroep bereik, op kantoor zelf
  • Het is bekend wie luistert en dus kunt u targeten op specifieke doelgroep kenmerken (demografisch, interesses, leeftijd etc.)
  • Minder of zelfs helemaal geen waste meer
  • Dynamische geautomatiseerde koppeling van display campagne aan lineaire radio spots mogelijk
  • Betrouwbare luistercijfers en tracking
  • Targeting op locatie: o.a. bij The Media Exchange / Q-Music op gemeente of provincieniveau
  • Gemakkelijke A/B testing van spot varianten
  • Spots zijn klikbaar
  • Tussentijdse continue optimalisatie op effectiviteit

Alles wat online advertising succesvol maakt dus, maar dan mét audio.

Diensten SDIM op digital online radio spot advertising

SDIM heeft reeds jarenlange ervaring met de inzet van digitale radio (en TV) commercials online. In de vorm van bijvoorbeeld Spotify ads, maar ook prerolls op Youtube enzovoorts. Alle ontwikkelingen worden nauwgezet gevolgd en zodra nieuwe mogelijkheden beschikbaar komen worden deze direct getest. De resultaten van digitale radio spots zijn uitstekend. Met name voor specifieke doelgroepen is internet spot advertising toevoeging op reguliere radio spotadvertising al bewezen effectief. Het is vaak ook goedkoper, omdat waste kan worden uitgesloten. Ook biedt online advertising de mogelijkheid om potentiele kopers met display ads op te volgen door het aankoopbeslissing proces heen. Tot slot biedt data biedt ook de mogelijkheid om op basis van data in-market audiences te vinden.

Wilt u meer weten over de ontwikkelingen, beschikbare benchmarks en mogelijkheden van digitale spot advertising? Neem dan graag contact op. De mediastrategen van SDIM adviseren u graag en concreet.


Vragen over Digitale radio reclame en spot advertising?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op