Zoekwoorden onderzoek

Uw doelgroep zoekt u, maar weten ze hoe ze u kunnen vinden? Andersom gedacht: weet u met welke zoekwoorden uw doelgroep achter de computer kruipt? Een bepaalde zoekterm is voor u erg gebruikelijk, terwijl u potentiële klanten wellicht met een synoniem zoeken. Een uitgebreid zoekwoorden onderzoek vertelt u bij welke zoekvragen u klaar moet staan in de zoekmachines. Een zoekwoorden onderzoek voor uw bedrijf is de eerste stap van een SEO zoekmachine optimalisatie plan.

Zoekwoorden vinden en bepalen

Hoe vind ik de juiste zoekwoorden voor een geslaagd zoekwoordenonderzoek? Een zoekwoordenonderzoek bestaat uit 2 delen; zoekwoorden vinden en zoekwoorden bepalen. Het vinden is een breed proces en met gebruik van de juiste tools kun u een enorme reeks zoekwoorden realiseren. SDIM gebruikt de juiste tools en groepeert dit netjes voor u met de rankings en concurrentie data erbij. Bij het zoekwoorden bepalen gaat het erom dat u focus gaat kiezen op welke zoekwoorden of zoektermen (long tail) u kiest om vervolgens in uw website te integreren en als content strategie verder uit te werken. Wij helpen u om de juiste zoekwoorden te vinden voor uw bedrijf en vervolgstappen te bepalen hoe dit vervolgens te integreren in uw website / online marketing strategie.

SEO zoekwoorden onderzoek, keyword research of keyword onderzoek

Het SEO zoekwoorden onderzoek, ook wel ‘keyword research’ of ‘keyword onderzoek’ genoemd van S&D Interactive Media beoordeelt zoekwoorden op:

  • gebruiksfrequentie: zoekwoorden die veel gebruikt woorden
  • positie binnen zoekmachines: zoekwoorden die hoog scoren
  • conversieperspectief: zoekwoorden die leiden tot een lead of verkoop
  • clickfrequentie: zoekwoorden die tot veel clicks leiden
  • concurrentiepositie: zoekwoorden met minder concurrentie
  • gedragsperspectief: zoekwoorden die leiden tot wenselijk gedrag

Zoekwoorden onderzoek voor uw doelgroep

Zoekwoorden kunnen variëren van één enkele term tot een combinatie van een aantal belangrijke woorden. Middels een slimme integratie van de juiste zoekwoorden kunt u uw doelgroep op het juiste moment vangen. Maar dat is niet eenvoudig: want wie wilt u nu eigenlijk bereiken? Kiest u voor een brede doelgroep, met algemene zoektermen of gaat u voor een efficiënt bereik van een specifieke groep zoekers?  S&D Interactive Media bekijkt in het zoekwoorden onderzoek wat uw doelgroep is, maar ook naar de doelen die u graag wilt bereiken. Het zoekwoorden onderzoek van S&D Interactive Media is een belangrijk onderdeel van de SEO set-up fase en ligt ten grondslag aan de optimalisatie van content. S&D Interactive Media biedt het zoekwoorden onderzoek ook als losse SEO-dienst aan.

Zoektermen onderzoek door SDIM

Benieuwd naar een uitgebreid zoektermen onderzoek voor de website van uw bedrijf? S&D Interactive Media kan u helpen met het opzetten van een succesvolle SEO campagne, de basis daarvan is onderzoeken welke zoektermen worden gebruikt. Lever alle relevante thema’s en onderwerpen van uw website aan en wij zorgen voor een uitgebreid zoektermen onderzoek met vervolgstappen hoe dit verder in uw website te integreren. Neem contact op en we bespreken uw wensen voor een zoektermen onderzoek voor uw bedrijf.

Kosten zoekwoorden onderzoek

Wat kost een zoekwoorden onderzoek voor mijn bedrijf? De kosten van een zoekwoordenonderzoek zijn afhankelijk van:

  • aantal relevante onderwerpen / primaire zoekwoorden (verkoopt u alleen schoenen, of ook sportschoenen, alleen voor heren of ook voor dames en heren, slippers, etc.)
  • long tail van zoekvragen (focus alleen op ‘Adidas sportschoenen’ of ook op ‘Blauwe Adidas sportschoenen’, ‘Adidas sportschoenen voor kinderen’ enz.)
  • aantal talen waarin de website wordt gepubliceerd
  • informatiebronnen die terug moeten komen in het zoekwoorden onderzoek (Adwords conversie statistieken, rankings van meerdere zoekmachines, concurrentieanalyse e.d.)

Tijdens een kennissessie krijgt SDIM al snel inzage in hoeveel tijd het kost om voor uw bedrijf een zoekwoorden onderzoek op maat te maken. We bespreken dit graag telefonisch met u, een sessie bij u op locatie – of drink een kop koffie bij ons op kantoor in Haarlem. Vervolgens ontvangt u van ons een offerte van een zoekwoorden onderzoek en de next steps hiervan.

Vragen over Zoekwoorden onderzoek?

Tjun Ming Wong

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.