4 december 2023 (Laatst bijgewerkt: 26 november 2024)

5 tips hoe je TikTok inzet tijdens de feestdagen

3 minuten lezen
Tiktok

TikTok gebruikers houden van content over kerst. Video’s met #Christmas zijn in totaal al meer dan 188 miljard keer bekeken. Elk jaar begint de hashtag vanaf september populariteit te winnen. Vrolijke video’s over kerstinkopen, winterse gerechten en het opzetten van de kerstboom worden massaal bekeken. Wees dit jaar dus geen Scrooge, en omarm de kerstgedachte voor jouw contentstrategie.

Over het algemeen geldt op TikTok: hoe meer plezier, hoe meer betrokkenheid. Het platform draait om creativiteit en entertainment. Doe mee met TikTok trends, maar behoud je identiteit om op te vallen. Meebewegen met de dynamiek van TikTok trends vergroot niet alleen je bereik, maar geeft je merk een relevante uitstraling. Ontdek populaire kerst sounds, dansjes en andere concepten, en ga hiermee aan de slag!

Adverteren op TikTok is een succesvolle manier om je kerst marketingstrategie uit te breiden. Maar liefst 46% van de TikTok gebruikers geeft aan TikTok te gebruiken om nieuwe producten en merken te ontdekken. Daarnaast doet zo’n 57% van die gebruikers een aankoop op TikTok (TikTok Insights, 2023).

Adverteren op TikTok valt minder op dan bij andere social media kanalen, omdat de advertenties zijn geïntegreerd in de feed. Hierdoor blijven gebruikers langer naar je video kijken. Zorg ervoor dat de advertenties aansluiten bij de gebruikelijke content op TikTok. Er zijn geen grote producties nodig; maak de video kort en vermakelijk voor een succesvol resultaat.

Laat je merk opvallen door een creatieve uitdaging te bedenken die de feestvreugde omarmt. Nodig TikTok gebruikers uit om deel te nemen aan de challenge en gebruik daarbij een passende branded hashtag. Dit stelt niet alleen jouw merk centraal, maar moedigt ook gebruikers aan om op een leuke en betrokken manier deel te nemen aan de feestelijkheden. Of het nu gaat om het delen van kersttradities of het tonen van feestelijke outfits: een branded hashtag challenge met een feestelijke twist is een krachtige manier om de aandacht van TikTok gebruikers te trekken. En daarmee de betrokkenheid te vergroten.

Net zoals bij Facebook en Instagram is TikTok een uitstekend platform om winacties te organiseren en zo meer bereik te genereren. Verras je TikTok volgers daarom in ‘the season of giving’ met een giveaway. Denk aan het volgen van je kanaal of het delen van de video in ruil voor producten, cadeaubonnen of exclusieve kortingen.

User-generated content (UGC) is niet meer weg te denken uit het hedendaagse social media landschap. Het heeft het publiek veranderd van passieve ontvangers naar actieve contentmakers. Het doel van een UGC-strategie is dat content die is gemaakt door de consument, veel geloofwaardiger is dan wanneer jij als merk beweert dat je product gekocht moet worden. UGC biedt ook voor de feestdagen mooie kansen. Denk aan unboxing video’s, gift guides en kerstoutfits.

Een start maken met UGC of hulp nodig bij het creëren van goede video content? Wij helpen je graag! Neem gerust contact op.

Tiktok logo

Hulp nodig met TikTok?

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *