Banners voor Display

Als organisatie wil je constant relevant zijn en op het juiste moment in de customer journey jouw gebruiker bereiken. Dit kun je doen via een prospect- of remarketing campagne. Het bereiken van deze gebruikers kun je via verschillende kanalen doen. Denk hierbij aan Display (bijv. via het Google Display Netwerk of Programmatic inzet) of Social (Facebook, Instagram, LinkedIn enz.). 

Waarom SDIM

  • Top 3 Emerce 100
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Transparante pricing
  • Hoog kennisniveau
HomeDienstenBanners voor Display

Bij het inzetten van kanalen zoals Display of Social zijn er banners nodig. Visuele content die direct de aandacht trekt van de gebruiker, welke aansluit bij de huisstijl en in de juiste fase van de customer journey valt. 

De kracht van een sterke banner wordt nog te vaak onderschat. Volgens Google heeft een uiting 75% impact op de effectiviteit van een banner. Daarnaast wordt ook personalisatie steeds belangrijker. Dit heeft betrekking op dat de banner zo goed mogelijk aansluit bij de interesses van de doelgroep. 

Waar echter nog te weinig over wordt gesproken is het ‘wear out’ effect ook wel advertentie moeheid. Dit effect treedt op wanneer de doelgroep een banner te vaak heeft gezien, doordat deze uiting bijvoorbeeld te vaak in korte tijd is vertoond of omdat de banner veel te lang is gebruikt. Maar ook inzet bij een verkeerde doelgroep kan effect hebben. Wanneer dit gebeurt kan dit negatieve gevolgen hebben voor de associatie van gebruikers bij uw merk en kan zelfs vervelend worden ervaren. 

Voor de optimale ervaring en het voorkomen van het wear out effect bij de gebruiker adviseren wij om, afhankelijk van de doelgroep- & campagne grootte, banners te wisselen. Op deze manier wordt mogelijke ‘wear out’ tegengegaan en behoud je kans op een hoge CTR / relevantie het meest. Daarnaast kunnen wij testen op het gebied van onder andere beeld, copy, sfeer, usp, buttons en cta. Met deze insights optimaliseren wij vervolgens het banner gebruik. 

Onze content afdeling kan hier uiteraard bij ondersteunen. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op!


Vragen over Banners voor Display?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op