Hoe kies je de juiste Datafeed Management Tool? (onepager & whitepaper) 

In onze rol als lid van IAB Taskforce Search heeft SDIM, in samenwerking met Metapeople en Oogst, onderzoek gedaan naar vier populaire Datafeed Management Tools (Datafeedwatch, Channable, Adcurve (voorheen bekend als Shop2market) en ProductsUp) die zich specifiek toeleggen op het managen van feeds. De uitkomsten van het onderzoek zijn opgenomen in een onepager, die in één oogopslag de verschillende kenmerken van de onderzochte tools laat zien. Met behulp van de onepager wil de IAB Taskforce de markt helpen om op een gemakkelijke manier een keuze te maken tussen de verschillende tools. Naast de onepager is ook een bijbehorende whitepaper gepubliceerd. In deze whitepaper zijn de achtergronden van het onderzoek op een rijtje gezet.

Waarom datafeed marketing?

Datafeed marketing stelt de online retailer in staat om de actuele product database geautomatiseerd en dynamisch door te plaatsen naar de website en advertentiekanalen. De complexiteit van feedmanagement wordt door diverse tools sterk vereenvoudigd. Online retailers zijn hierdoor in staat een substantieel deel van de omzet te genereren via kanalen als:

  1. Comparison Shopping Engines (CSE’s), zoals Beslist, Kieskeurig, Vergelijk, Tweakers en Google Shopping.
  2. Affiliate platforms, zoals Daisycon, TradeTracker en Zanox.
  3. Shoppingsites, zoals Miinto, Bol.com, Amazon en Winkelstraat.nl.
  4. Marketplaces, zoals Marktplaats en Craigslist.
  5. Search Engine Advertising & PPC, zoals AdWords search en Bing Ads.
  6. Dynamic remarketing: display ads via verschillende (programmatic) netwerken en sites.

Download hier

De onepager en whitepaper kunt u downloaden via de website van IAB Nederland. Heeft u een vraag of opmerking naar aanleiding van een van de publicaties? Of heeft u een vraag over Datafeed Management Tools in het algemeen? Neem dan gerust contact op met de specialisten van SDIM. Wij helpen u graag op weg.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *