Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opDoor de chaos van Black Friday kan het lastig zijn om als webshop goed vindbaar te zijn op het moment dat de klant naar uw producten zoekt. Gelukkig kunt u ook tijdens Black Friday goed inspelen op SEO en er voor zorgen dat u net dat stapje voor hebt op uw concurrenten. SDIM geeft u graag handige tips!
Black friday komt er weer aan en elke e-commerce partij staat in de startblokken om zoveel mogelijk producten te verkopen en hoge winstmarges te pakken. De concurrentie is echter moordend en volgens Google trends wordt Black Friday elk jaar populairder. In 2019 was Black Friday goed voor ruim 275 miljoen euro aan omzet bij webshops in Nederland. Bron: emerce.nl
In de bovenstaande grafiek uit Google trends is af te lezen dat de populariteit van Black Friday elk jaar toeneemt.
De zoekmachine crawler heeft tijd nodig om de pagina te crawlen en te indexeren. Zorg er daarom voor dat uw pagina’s vroeg online staan, zodat de Googlebot de pagina al heeft geïndexeerd voordat Black Friday begint. Zorg er voor dat de pagina goed te crawlen is. Plaats bijvoorbeeld geen Noindex tag of blokkeer de pagina niet in het Robots.txt bestand. Zo weet u zeker dat uw pagina op tijd is geïndexeerd, en heeft uw webshop vaak een stap voor op de concurrentie!
Een goed keyword onderzoek is bij SEO voor alle pagina’s heel erg belangrijk. Zo ook bij uw Black Friday pagina. Doe daarom goed onderzoek naar verschillende keywords met Black Friday in combinatie met bijvoorbeeld: producten, categorieën etc. Als u deze keywords in kaart heeft gebracht, gebruikt u deze keywords op de pagina. In uw titel, tussenkopjes en alinea’s. Zorg er wel voor dat u niet overdrijft. Gebruik niet alleen maar dezelfde keywords, verdeel ze goed en gebruik synoniemen. Hier kunt u ook de SDIM zoekwoordenmixer voor gebruiken.
Black Friday is een jaarlijks terugkerend evenement. Zorg er daarom voor dat de URL die u voor de pagina gebruikt, ook jaarlijks herbruikbaar is. Zo blijft de reeds opgebouwde organische vindbaarheid die de u dit jaar creëert, volgend jaar ook nog bruikbaar op dezelfde URL! Daarnaast weten bezoekers de pagina volgend jaar gemakkelijk te vinden, mochten ze weer naar u op zoek zijn.
Kies bijvoorbeeld voor een url als: /acties/black-friday, maar niet /acties/2020/black-friday
Intern linken is erg belangrijk voor zowel de gebruiker als de zoekmachine. U kunt hiermee verbanden tussen onderliggende pagina’s aangeven en waarde verdelen.
Intern verwijzen vanaf de homepage heeft voor SEO meerdere voordelen. U geeft hierdoor veel waarde door naar de pagina zodat de zoekmachine weet dat deze belangrijk is. Daarnaast zorgt dit er ook voor dat de pagina voor de gebruiker gemakkelijk te vinden is.
Voeg relevante afbeeldingen van hoge kwaliteit toe. Zorg daarnaast dat uw afbeeldingen up-to-date zijn en dat ze goed aansluiten bij uw verkopen. Snijd ook de witranden goed weg zodat de afbeeldingen visueel aantrekkelijk zijn. Nogmaals: de concurrentie is moordend met black friday, hoe meer het product opvalt, hoe beter!
Als u een geoptimaliseerde Black Friday landingspagina heeft gecreëerd, is deze niet alleen voor SEO bruikbaar. Gebruik deze pagina ook om een SEA campagne mee te starten, link naar deze pagina vanaf uw Social Media kanalen en stuur bijvoorbeeld een email uit naar uw gehele klantenbestand. Zo krijgt deze pagina nog meer verkeer en vergroot u de algemene zichtbaarheid!
Vindt u dit ingewikkeld of teveel werk, laat SDIM u dan helpen. Dit gehele SEO traject kan tegen beperkte kosten voor u uit handen worden genomen. SDIM geeft u graag en gratis meer uitleg of een op maat gemaakt advies op basis van uw website. Het enige wat u hoeft te doen is uw gegevens doorgeven.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op