SEO, SEA, CRO en Analytics: Een sterk team!

S&D Interactive Media heeft een bijzonder sterk team van professionals. We zijn hecht, en dat maakt ons individueel én in teamverband succesvol. Dit verhoudt zich dan ook ten opzichte van de verschillende diensten die wij verlenen. Iedere dienst vraagt om professie, maar de diensten tezamen versterken elkaar óók enorm. Het wordt dan ook de hoogste tijd om deze synergie toe te lichten.

Adwords
Laten we beginnen met Adwords, oftewel betaald zoekverkeer vanuit Google. Hoeveel u betaalt voor een bepaalde positie is afhankelijk van wat de concurrentie ervoor betaalt. Maar niet alleen dat. De Quality Score is van groot belang bij de hoogte van de biedingen. En één van de factoren waarop een Quality Score wordt bepaald is de kwaliteit van de landingspagina. Hier komt CRO om de hoek kijken, zie het als een wisselwerking.

CRO
Bij CRO (Conversion Rate Optimisation) onderzoek je hoe het conversie ratio geoptimaliseerd kan worden. Dat doe je door te analyseren en te testen. Alles wat er op een pagina staat kan getest worden. Bijvoorbeeld welke versie van een tekst, welke image, welke button, of welke indeling het beste werkt. Daardoor heb je niet alleen meer conversie met hetzelfde aantal bezoekers. Je krijgt er kwalitatief betere landingspagina’s van. Dat zorgt er bij Adwords weer voor dat er voor hetzelfde zoekwoord een lager bod gedaan kan worden, waardoor er voor hetzelfde geld vaker geklikt kan worden. Of waardoor er zoekwoorden binnen bereik komen, die daarvoor buiten bereik waren. Kortom, CRO versterkt Adwords door de positieve invloed op de Quality Score. Andersom komt er meer traffic op de site binnen, dat maakt het makkelijker om testen te draaien. En laten we wel wezen, meer traffic is weer goed voor de conversie. Dat maakt iedereen blij. Maar er is nog veel meer haalbaar, vraag het Google Organic (SEO) maar!

SEO
Je gaat naar google.nl, omdat je iets wil weten. Je tikt een zoekopdracht in en de site die de beste informatie heeft, komt als hoogste uit de bus in de onbetaalde zoekresultaten. Het bestaansrecht van Google Search is dat ze de zoekresultaten ordenen op kwaliteit van de sites. Dat ordenen gebeurt uiteraard niet door mensen. Een spider kijkt niet hetzelfde als een mens. Waar zit dan de synergie tussen CRO en SEO (search engine optimization)? Wanneer het duidelijk is voor een bezoeker waar een pagina over gaat, dan is dit zeker niet verkeerd voor de zoekmachine. Zet CRO in om geweldige content te maken. Wanneer blijkt dat bezoekers je site waarderen door er meer te kopen, dan is het aannemelijk dat ze er eerder over praten dan over de versie die het niet heeft gehaald in de test. Dat is fijn voor de linkbuilding. In de laatste grote updates, de Panda en de Penguin werden sites getroffen die met trucjes hoger rankten. Wanneer je een kwalitatief goede site hebt, dan zul je nooit worden getroffen door updates van het algoritme van Google.

Zoekwoordonderzoek
Dit is zowel binnen SEO als SEA van groot belang.  CRO profiteert van SEO en SEA, doordat we kijken op welke zoekwoorden het grootste zoekvolume zit. Waar is interesse voor? Die interesse willen we omzetten in een conversie.  Je kunt bovendien zien op welke zoekwoorden de meeste bezoekers daadwerkelijk binnenkomen en converteren. Daarop ga je optimaliseren. Op die manier profiteert CRO dus ook van SEO en SEA.

Analytics
En waar zouden we zijn zonder onze Analytics collega’s? Helemaal nergens!  We zouden als kippen zonder koppen wroeten in alle data. Lang leve de cijfers i.c.m. de custom scripts, rapportages, etc. zodat iedereen weet waar hij of zij staat, met als doel de koers uit te zetten naar een toekomst met nog meer converterende bezoekers!

Benieuwd hoe de diensten van S&D Interactive Media positief kunnen bijdragen aan uw online rendement? Neem gerust contact op, of kom een kopje koffie drinken in ons nieuwe kantoor!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *