ONZE CASES

Elke case en referentie heeft zijn eigen unieke verhaal, dat vereist een unieke persoonlijke aanpak.

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en budgetten bepalen en heldere afspraken maken. Of dat nu is bij een Google Ads campagne, SEO advies of het uitwerken van een volledige digitale strategie. Stuk voor stuk interessante, vernieuwende en inspirerende succesverhalen.

Filter
Website Taxi Poll lelijkste van het jaar

Hoe SDIM Hostnet hielp om op te vallen in de landelijke media

Hostingprovider Hostnet vroeg SDIM te ondersteunen bij een ludieke publiciteitscampagne, waarbij ‘De lelijkste website van het jaar’ werd gekozen. SDIM dacht mee over de strategie en planning, en schreef gerichte persberichten, die werden overgenomen door verschillende websites, regionale dagbladen en De Telegraaf. EditieNL wijdde zelfs een compleet item aan de campagne.
Deurbeslag

Ontzorging voor grote webshop: Hoe SDIM marktleider Online Deurbeslagshop naar een nieuwe website begeleidde

Een nieuwe website is altijd spannend. Nog spannender als het gaat om een goed lopende, succesvolle webshop. Het oude CMS beschikte niet langer over de nieuwste functionaliteiten en kon niet de efficiëntieslagen bieden die Online Deurbeslagshop nodig had. Dus hoe kunnen we overstappen naar een nieuw e-commerceplatform zonder verkeer te verliezen? Dat is het vraagstuk…
De bibliotheek van Haarlem

Ga mee offline: creatieve activeringscampagne voor bibliotheken

Probiblio vroeg SDIM een activeringscampagne op te zetten voor drie bibliotheken in Noord-Holland: Bibliotheek Zuid-Kennemerland (Haarlem e.o.), Bibliotheek Kennemerwaard (Heemskerk e.o.) en de OBA (Amsterdam). Deze bibliotheken hebben elk slapende leden; mensen die wel een abonnement hebben, maar al een tijdje geen boeken meer hebben geleend. De bibliotheken willen deze leden graag weer betrokken maken, zodat ze ook in de toekomst lid blijven en de bibliotheken hun maatschappelijke functie kunnen blijven vervullen.
Klanten aan het woord

Onze samenwerking met SDIM loopt vlekkeloos. Ze hebben veel know-how op gebied van PPC en SEO. We hanteren een bottom-line doelstelling voor de kosten/baten. Deze wordt continu gehandhaafd waardoor we geen onnodige hoge kosten maken als het een keer een mindere maand is. Daarnaast zijn ze meedenkend om extra bereik en omzet te genereren. Zo zijn we begonnen met Google Search Ads en Shopping Ads. Inmiddels zetten we ook in op Display, Remarketing en Microsoft Ads. Dit heeft een positieve invloed op onze bezoekers en omzet. En dit alles uiteraard weer met de bottom-line doelstelling in het achterhoofd.

Daniël Bennik
E-commerce manager van Badkamerxxl
Daniël Bennik
UV Smart

Hoe SDIM zorgt voor een dashboard, zodat UV Smart keuzes kan maken o.b.v. betrouwbare data.

Voordat SDIM en UV Smart gingen samenwerken stond UV Smart voor een uitdaging. Zij hadden geen goede inzage in belangrijke cijfers zoals totale kosten, ROI of een duidelijk beeld van de salesfunnel. Bovendien was de data gefragmenteerd over meerdere systemen wat het lastig maakte om een goed inzicht te krijgen in de prestaties. Het gaat hierbij om data uit Zoho (CRM), GA4, Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads en offline data.
ISMT SEO case

Hoe onze SEO strategie zorgde voor een ROI van 708% voor ISMT

In de loop van 2022 heeft ISMT hun nieuwe website gelanceerd en in de eerste maanden wisten ze enkele klikken per dag te realiseren. Daarnaast kwamen er zelden leads uit de website en helemaal geen omzet. De eerste twee jaar heeft de website als marketingmiddel dus weinig resultaat opgeleverd. Eind 2022 kwam ISMT daarom bij ons met de vraag om meer organische groei te realiseren. Er was geen concrete doelstelling, maar het ging erom dat de website organisch beter ging presteren voor meer leads en omzet. 
Klanten aan het woord

SDIM is een partner waar je lekker mee kan sparren. De specialisten van SDIM hebben veel know-how en blijven weg van dogma’s: ze erkennen dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Dat betekent echter niet dat het hier om ja-knikkers gaat. Ze monitoren goed en stellen de juiste vragen. Daarnaast zijn het warme, prettige mensen. Ook niet onbelangrijk.

Kars Koele
Brand strategist bij Minddistrict
Kars Koele
Rode Kruis Tikkie en Meta campagne

Rode Kruis: Aardbeving Marokko

Na het nieuws over de aardbeving wilde Het Rode Kruis geld inzamelen om de slachtoffers van de aardbeving te helpen. Om dit te verwezenlijke zijn we gestart met het opzetten van Meta campagnes. Het Nederlandse Rode Kruis had als doelstelling om zoveel mogelijk donaties te verwerven voor Marokko. We besloten verschillende kanalen in te zetten, een daarvan was Meta. Een ander nieuw kanaal om te adverteren was Tikkie.

WIJ BEHALEN DIGITAAL SUCCES VOOR